+ 0 -
ADA



جابجایی رای‌دهندگان ممنوع است


رییس هیات بازرسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان کرمانشاه اعلام کرد که جابجایی ساماندهی شده رای‌دهندگان از شهری یا روستایی به مکانی دیگر ممنوع است و با آن برخورد می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه و به نقل از ایرنا «افشین کریمی» در گفت وگوییاظهارداشت: با توجه به اینکه احتمال جابجایی ساماندهی شده افراد بین حوزه های انتخابی برای رای دادن وجود دارد، برای مقابله با این موضوع برنامه ریزی لازم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه در این زمینه تاکنون با دقت انجام شده است، گفت: با کمک نیروی انتظامی در گلوگاه های اصلی برترددها نظارت خواهیم کرد تا در صورت مشاهده جابجایی ساماندهی شده رای دهندگان اقدام لازم به عمل آید.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمانشاه تصریح کرد: اگر مواردی همچون خرید و فروش رای، جعل شناسنامه و یا مواردی از این دست مشاهده شود با همکاری دستگاه قضایی به شدت با متخلفان برخورد خواهد شد.

کریمی با بیان اینکه در دستگاه قضایی شعب ویژه ای برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است، گفت: تاکنون تخلف حاد انتخاباتی در استان کرمانشاه گزارش نشده است‌.

وی افزود: البته تاکنون موارد کوچکی از تخلفات انتخاباتی در کرمانشاه مشاهده که تذکرات لازم داده شده و موضوع به دستگاه قضایی ارجاع شده است.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز تخلفات انتخاباتی انجام شده است، گفت: با هماهنگی ستاد پیشگری از جرم قوه قضاییه در راستای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی، پیش از شروع تبلیغات اقدامات موثری انجام شد.

کریمی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه بیش از هزار ناظر بر این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه نظارت می کنند، گفت: برای هر صندوق سیار و ثابت در مناطق دورافتاده یک بازرس و برای هر سه صندوق دیگر یک بازرس فعالیت خواهد کرد؛ همچنین در شعب حساس و مکان هایی که با ازدحام جمعیت روبه رو هستیم بازرسان به صورت دائم حضور خواهند داشت.

وی افزود: به ازای هر ۱۰ بازرس یک سربازرس نیز انتخاب شده و حراست از صندوق های رای را تحت نظر دارد، علاوه بر این در هر شهرستان هم یک بازرس ویژه تعیین شده که تعداد بازرسین ویژه در حوزه انتخابیه کرمانشاه پنج نفر است.

یک هزار و ۵۸۵ صندوق اخذ رای روز جمعه آرای مردم کرمانشاه به نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را جمع آوری می کنند که از این آمار ۶۲۱ صندوق سیار و باقی ثابت هستند.



اوقات شرعی
آب و هوا