+ 0 -
ADA

مهندس بازوند استاندار کرمانشاه در نشست کارگروه رفع موانع ثبت جهانی اورامانات:

ثبت جهانی اورامانات، باب نو و دریچه ای تازه برای توسعه استان است

استاندار كرمانشاه گفت: ثبت جهانی اورامانات، باب نو و دریچه ای تازه برای توسعه استان است که نه تنها باعث رونق منطقه اورامانات خواهد شد، بلکه در اقتصاد و معرفی هرچه بیشتر استان به عنوان چهره ی زیبای ایران اسلامی تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست کارگروه رفع موانع ثبت جهانی اورامانات اظهار داشت: تعصب نسبت به میراث فرهنگی، تعصب به نیاکان است و میراث فرهنگی و هویت ملی، ثروت نرم است و قرن آینده، قرن ثروت نرم است و کشورهای بی هویت همچون آمریکا به دنبال آن هستند که این منبع قدرت را در کشورهای دارای هویت از بین ببرند‌ که نمونه آن از بین بردن آثار تاریخی در افغانستان، عراق و سوریه توسط دست نشاندگان آن است.

وي بيان داشت: کرمانشاه سرزمین فرصت ها و ثروت های تاریخی است و علاوه بر زیبایی و ظرفیت های حیرت‌انگیز اورامانات، در جای جای استان آثار بی بدیل باستانی و تاریخی به چشم می خورد. برای نمونه عمارت خسرو در قصرشیرین، تاق گرا در سرپل ذهاب، معبد آناهیتا در کنگاور و صدها اثر تاریخی دیگر، ثروت بی بدیل این استان هستند لذا تمام تلاش خود را می کنیم که از محل اعتبارات زلزله، تدابیری برای ساماندهی عمارت خسرو و تاق گرا بیندیشیم.

استاندار كرمانشاه گفت: با توجه به وجود طاق بستان در مرکز استان، باید موانع ثبت جهانی آن را برطرف کنیم زيرا گردشگری محور توسعه استان است و همه دستگاه ها باید برای توسعه گردشگری وارد عمل شوند.

وي همچنين افزود: دکتر نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، به جدیت و دلسوزی برای ثبت جهانی اورامانات تلاش میکنند که جا دارد از ایشان تقدیر و تشکر کنیم.



اوقات شرعی
آب و هوا