+ 0 -
ADA

مهندس رضا رحیمی:

توسعه اورامانات از اولویت های دولت تدبیر و امید است / ایجاد زیرساخت ها با دورنمای منطقه ویژه اقتصادی دنبال می شود


معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: توسعه اورامانات از اولویت های دولت تدبیر و امید است و فراهم کردن زیرساخت های صنعتی با دورنمای منطقه ویژه اقتصادی اورامانات دنبال می شود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ مهندس رضا رحیمی ظهر امروز در سومین نشست کارگروه اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه اظهار داشت: تلاش ها و زحمات بسیاری طی این سال های اخیر برای توسعه بخش صنعت و رفع موانع موجود در روند فعالیت های واحدهای این حوزه کشیده شده است و خوشبختانه شاهد بهبود وضعیت این حوزه بوده ایم.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: شهرک های صنعتی استان که با مشکلات عدیده ای روبرو بودند امروز از وضیت بهتری برخوردارند و فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز برخی شهرک ها نیز در دستور کار است تا بسترهای لازم برای سرمایه گذاری کارآفرینان در آن ها فراهم شود.

این مدیر ارشد اقتصادی استان کرمانشاه توسعه اورامانات از اولویت های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: اورامانات از مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان محسوب می شود که رفع این محرومیت ها یکی از اهداف اصلی دولت محسوب می شود.

وی ادامه داد: تأمین زیرساخت های مورد نیاز شهرك هاي صنعتي جوانرود، روانسر و پاوه در دستور کار جدی مدیریت ارشد استان قرار دارد و در این زمینه کارگروه اقتصادی پیگیری های متعددی را انجام داده است.

مهندس رضا رحیمی یادآور شد: تامین زیرساخت های آب و برق شهرک های صنعتی منطقه اورامانات از اولویت های اصلی این حوزه است. رفع این مشکلات زیرساختی، نیازمند پیگیری جدی مسئولان استانی در سطح وزارت نیرو است و با توجه به سهم کرمانشاه از اعتبارات مهار آب های مرزی می توان اعتبارات مناسبی را برای این حوزه جذب کرد.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: هم اکنون چند کارآفرین داوطلب سرمایه گذاری در شهرک صنعتی جوانرود هستند که باید در ابتدا زیرساخت های آب و برق آن تأمین شود.

وی تصریح کرد: البته فراهم سازی این زیرساخت ها در سطح کلان و با دورنمای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اورامانات دنبال می شود.

مهندس رضا رحیمی عنوان کرد: در زمینه تأمین برق مورد نیاز در تلاش هستیم از طریق شرکت شهرک های صنعتی مکاتباتی با وزارت نیرو برای برق مورد نیاز انجام می شود. برای شهرک صنعتی جوانرود برنامه کوتاه مدت تأمین برق در نظر گرفته شده است و برق بلند مدت آن نیز تا حداکثر یکسال دیگر فراهم می شود.

این مدیر ارشد اقتصادی استان ادامه داد: وجود معادن غنی سیلیس در شهرستان های روانسر و جوانرود یکی از ظرفیت های معدنی در منطقه اورامانات است. در همین راستا به منظور جلوگیری خام فروشی در صدد اعطای مجوز برای ایجاد واحدهای فروسیلس هستیم. این واحدها نیازمند برق قابل توجهی هستند که به دنبال تأمین آن ها هستیم.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه تصریح کرد: مشکل آب شهرک صنعتی جوانرود نیز از طریق راهکارهایی همچون تأمین آب از آبفای روستایی، خرید چاه و یا اشعاب از خط شرب شهری دنبال می شود.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی پاوه نیز دچار مشکل آب است و در صدد هستیم با بررسی بیشتر بتوان حداقل آب مورد نیاز برای راه اندازی واحدهای صنعتی را طریق چشمه هاني كوان و يا چاه هاي منطقه تأمين كنيم.

مهندس رحیمی یادآور شد: با توجه به مشکل کمبود آب در شهرک صنعتی پاوه و جوانرود باید دقت کرد که تنها به واحدهایی که نیاز کمی به آب دارند مانند واحدهای الکترونیکی و فلزی مجوز اجرا داد تا بتوان شاهد بهره وری بیشتری از منابع آبی محدود موجود باشیم.  



اوقات شرعی
آب و هوا