+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

توجه ويژه به مرزهاي پرويز خان و خسروي از اولويت هاي تجاري استان است

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري گفت: توجه ويژه به بازگشايي مرزهاي پرويزخان و خسروي در كنار تلاش براي رسمي شدن مرز سومار از اولويت هاي تجاري در استان كرمانشاه است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس رضا رحيمي امروز در هفتمين جلسه كارگروه توسعه صادرات غير نفتي استان، افزود: طي چند مدت گذشته از محل منابع استان اعتباري بالغ بر 17 ميليارد تومان براي ارتقاي شاخص هاي تجاري در مرزهاي استان به ويژه مرز سومار هزينه شده و با برنامه ريزي در نظر داريم اين مرز به يك مرز رسمي تبديل شود.

وي با بيان اينكه موضوع تبديل شدن مرز سومار به مرز رسمي در دستور كار ويژه مرزهاي وزارت كشور قرار گرفته، اظهار داشت: با جديت و تلاش داريم كه از منافع استان كه رونق اقتصادي، اشتغالزايي و كمك به توسعه استان را به دنبال دارد، دفاع كنيم و در اين زمينه نهايت اهتمام خود را بكار گرفته ايم.

وي با بيان اينكه مرز سومار با 40 ميليون دلار فعاليت اقتصادي و تجاري خود را شروع كرد، ادامه داد: اين مرز در 9 ماهه اول سالجاري بيش از 563 ميليون دلار صادرات داشته و تلاش مي كنيم كه صادرات آن به يك ميليارد دلار در سال برسد كه اين موضوع علاوه بر رونق اقتصادي كمك به توسعه و پيشرفت منطقه خواهد كرد.

مهندس رحيمي همچنين با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي بازگشايي مرز پرويز خان گفت: در اين مرز نيز امكانات خوبي براي توسعه تجارت استان ايجاد شده كه برنامه هاي لازم براي بازگشايي آن در استان صورت گرفته و ما منتظر اقدام نهايي مسئولين كشوري ايران و عراق هستيم كه اميدواريم اين مهم هر چه سريعتر محقق شود.

وي از سازمان صنعت معدن و تجارت استان خواست با پيگيري هاي ويژه به دنبال تحقق بازگشايي هر چه سريعتر اين مرز باشند.

وي با بيان اينكه توجه به بازگشايي مرزهاي پرويز خان و خسروي و همچنين رسمي شدن مرز سومار از مهمترين اولويت هاي تجاري در استان است، گفت: اميدواريم با هم افزايي دستگاه ها شاهد توسعه هر چه بيشتر بخش صادرات استان باشيم كه اين موضوع كمك به توسعه، پيشرفت و رونق اقادي در استان خواهد كرد.

 



اوقات شرعی
آب و هوا