+ 0 -
ADA

نشست خبری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه بخش دوم

توجه به مسائل اجتماعی یکی از کارهای بزرگ دولت تدبیرو امید بود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري كرمانشاه گفت: توجه به مسائل اجتماعی یکی از کارهای بزرگ دولت تدبیرو امید بود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمد ابراهيم الهي تبار در نشست خبري افزود: در استان کرمانشاه تلاش بیشتری روی این موضوع صورت گرفته است. در بحث حاشیه نشینی، 13 محله کرمانشاه تحث پوشش دفاتر تسهیلگری قرار دارند و به دنبال ایجاد 4 دفتر دیگر در استان هستیم ومحوریت مطلوبی در ایجاد دفاتر تسهیلگری ایجاد شده است.

وي بيان داشت: نرخ کاهش طلاق در استان کرمانشاه در سال 96 7/1 درصد بوده که در 9 ماهه نخست سال 97 به 13 درصد رسیده است. برای کاهش آمار طلاق، آموزشهایی قبل، حین و پس از ازدواج پیش بینی شده که طرح آموزشهای 6 ساعته حین ازدواج از جمله آنهاست. 30 مرکز آموزش در سطح استان پیش بینی شده و تجربه نیز نشان داده که آموزش تا چه حد در پیشگیری و کاهش طلاق موثر بوده است. در این موضوع به دنبال استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد هستیم.

وي اظهار داشت: درحوزه پیشگیری و کنترل اعتیاد، شاهد افزایش ظرفیت مراکز نگهداری و افزایش امید و تلاش بیشتر دستگاهها بوده ایم. به ویژه در توانمند سازی مناطق حاشیه نشین، مجموعه این تلاشها می تواند بسیار یاری گر باشد. بر اساس نرخ شیوع شناسی کرمانشاه از استانهای پر خطر به رده استانهای متوسط کشور ارتقا پیدا کرده است. در حوزه مواد مخدر استان کرمانشاه بارانداز نبوده و مصرف کننده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري كرمانشاه ادامه داد: با توجه به هدف دولت در افزایش مشارکت های اجتماعی و هدف گیری برنامه ششم توسعه در کاهش 25 درصدی آسیب های اجتماعی، امیدواریم به این جهت گیری در استان کرمانشاه دست پیدا کنیم.

الهي تبار تصريح كرد: دو کار بزرگی که در سال جاری انجام شده تهیه سند طرح جامع سلامت و مقدمات تدوین تهیه دانشنامه جامع استان کرمانشاه است. با تهیه سند جامع سلامت استان تمام تهدیدات برای سلامت مردم احصا شده و برنامه ای 5 ساله برای حوزه سلامت استان هدف گذاری شده است. دانشنامه استان که در حوزه فرهنگی در حال تدوین است که می تواند بیش از  هزار جلد منتشر شده و مهندسی تالیفات را در استان شکل دهد.

وي گفت: در 9 ماهه سال 97، مجموعا در بحث فراوانی سرقت ها نسبت به میانگین کشوری رتبه بهتری پیدا کرده ایم. در سرقت های مهم از 14 به 16 ارتقا پیدا کرده ایم. در موضوع قتل و خودکشی نیز تغییر آماری نداشته و پیش بینی این است که تا پایان سال کاهش هم پیدا کند. سال 96 ،استان ششم کشور در بحث خودکشی بودیم. در تصادفات درون شهری، از جایگاه 11 به 19 آمده و کاهش داشته ایم هر چند که در تصادفات برون شهری وضعیت مطلوبی نداریم. در جرائم مالی، رتبه استان از جایگاه 13 به 16 ارتقا پیدا کرده و در جرائم و مفاسد اخلاقی، بهترین استان را در کشور داریم و در استان آخر قرار داریم.

وي خاطرنشان ساخت: مدیریت همراه با سعه صدر اعتراضات سال 96 در استان کرمانشاه، مورد تقدیر وزرای کشور و اطلاعات و شورای امنیت کشور قرار گرفت. این علیرغم آن بود که بسیاری از استانهایی که مشکلات استان کرمانشاه را نداشتند در این اعتراضات حوادثی را به خود دیدند. در بحث رصد گروهک ها نیز استان سربلند بوده است.

وي ادامه داد: در استان کرمانشاه با وفاق کارها دنبال می شود و نماینده ولی فقیه در استان مرجع بسیاری از جزیانات سیاسیو مذهبی شده اند. استاندار شبانه روز در حال تلاش است و به ظرفیتی برای بیان مطالبات استان در کشور تبدیل شده است. اگر در زلزله 11 هزار میلیارد اعتبار به استان آمد نتیجه تلاشهای استاندار و شناختی بوده که از وی در سطح مسئولان کلان کشور وجود دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري كرمانشاه اظهار داشت: شاخص همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با روند موجود در استان بودجه سال 98 است که انسجام مطلوبی بین نمایندگان و مدیران برای ارتقا شاخص ها در سال آینده شکل گرفته است.

وي گفت: اتفاق خوبی که امسال در استان روی داد موضوع بازگشایی مرز خسروی بوده است. شورای امنیت ملی بر اساس درخواست استاندار کرمانشاه این تصمیم را اتخاذ کرد که دارای توجیه اقتصادی فراوان است. البته بازگشایی مرز خسروی شرط لازم بود اما برای نهایی شدن کار نیاز به پیگیری طرف عراقی دارد. هدف گیری استان استفاده از این مرز برای تردد های مسافری در ایام سال و به ویژه اربعین است.



اوقات شرعی
آب و هوا