+ 0 -
ADA

دکتر رازانی:

تنوع كالاهاي صادراتي بايد افزايش يابد / كرمانشاه نيازمند تربيت تجار بين المللي است


استاندار کرمانشاه گفت: عراق يك بازار بزرگ صادراتي براي استان كرمانشاه محسوب مي شود كه مي توان حجم بسيار وسيع و متنوعي از كالاهاي مختلف را به اين كشور صادر كرد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ دکتر رازانی صبح امروز در دومین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و روابط خارجی استان کرمانشاه با تاكيد بر لزوم تنوع بخشي به كالاهاي صادراتي از مرزهاي مبادلاتي استان اظهار داشت: هم اكنون كشوري مانند چين طيف وسيعي از كالاها -از سوزن خياطي گرفته تا سنگ قبر- را به كشورهاي دنيا و از جمله ايران صادر مي كند و با همين رويكرد توانسته به يك رشد بالاي اقتصادي دست پيدا كند و شاهد يك جهش بزرگ اقتصادي باشد.

استاندار كرمانشاه عنوان كرد: عراق يك بازار بزرگ صادراتي براي استان كرمانشاه محسوب مي شود كه مي توان حجم بسيار وسيع و متنوعي از كالاهاي مختلف را به اين كشور صادر كرد.

اين مقام عالي استان با تاكيد بر ضرورت تشكيل يك كارگروه به منظور تقويت توان صادراتي استان اظهار داشت: اين كارگروه تخصصي با محوريت بخش خصوصي و با حضور ديگر دستگاه هاي ذي بط در اتاق بازرگاني تشكيل مي شود و به صورت مستمر به برنامه ريزي براي توسعه اقلام صادراتي و افزايش توان صادراتي استان مي پردازد.

وي برنامه ريزي براي توانمندسازي تجار را يكي ديگر از وظايف كارگروه تقويت توان صادراتي استان برشمرد و گفت: تجار بانه اي و مريواني طي اين سال ها در عرصه صادرات صاحب توانمندي هاي بسيار گسترده اي شده اند و برخي از آن ها تبديل به تجار بين المللي شده اند.

دكتر رازاني تصريح كرد: در استان كرمانشاه نيز بايد با برنامه ريزي مناسب براي تقويت و توانمندسازي تجار بخش خصوصي تلاش كرد تا در آينده شاهد تربيت تجار بين المللي و در نتيجه پويايي هرچه بيشتر اين بخش باشيم.

در ادامه این نشست گزارش هايي از آخرین وضعیت طرح جامع پرویزخان، اقدامات صورت گرفته برای ایجاد رویه ترانزیت کالا در مرز پرویزخان و همچنين گزارشي از وضعيت مبادلات تجاري استان در دوماهه اول ارايه شد.



اوقات شرعی
آب و هوا