+ 0 -
ADA

جانشین رییس ستاد اربعین استان:

تمامي تمهيدات براي ميزباني شايسته از زوار اربعين انديشيده شده است / خسروي انتخابي مناسب براي عبور زوار است


جانشین رییس ستاد اربعین استان گفت: مرز خسروي از امكانات و زيرساخت هاي مناسبي برخوردار است و بي گمان بسياري از زوار اربعين حسيني در سال جاري اين مرز را براي عزيمت به عتبات عاليات انتخاب خواهند كرد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ جعفر همتی صبح امروز در يازدهمين نشست ستاد اربعین استان كه با حضور فرمانداران و مديران اجرايي برگزار شد؛ اظهار داشت: پس از موافقت قطعي ستاد كشوري اربعين حسيني با عبور زوار اباعبداله الحسين (ع) از مرز خسروي، مدیریت ارشد استان نشست هاي متعددی و پيگيري هاي گسترده اي را برای ميزباني شايسته از اين عزيزان انجام داد و تمامي تمهيدات در اين زمينه انديشيده شده است.

مشاور عالي استاندار كرمانشاه گفت: ميزباني مناسب از زوار اربعين حسيني در اولين سال از بازگشايي دوباره مرز خسروي بسیار مهم است و تمامي مديران، مجموعه ها و سازمان ها بسيج شده اند تا كرمانشاه میزباني شایسته ای برای زوار باشد.

جانشين رئيس ستاد اربعين حسيني استان ادامه داد: سال گذشته خدمات بسیار گسترده و مناسبي به زوار اربعين حسيني در مسير رفت و برگشت ارايه شد و تمامي فرمانداران و دستگاه هاي ذي ربط با اخلاص كامل پاي كار بودند و سنگ تمام گذاشتند.  

وي ادامه داد: كرمانشاه سال گذشته به دلیل ارایه خدمات مناسب به زوار، استان برتر شناخته شد و اميدواريم امسال نيز دوباره اين عنوان را كسب كنيم.

همتي اظهار داشت: امسال نيز زواري که قصد عبور از مرز مهران دارند از کرمانشاه عبور خواهند کرد و همچون سال گذشته از خدمات مناسب اسکان و پذیرایی برخوردار خواهد بود.

مشاور عالي استاندار كرمانشاه افزود: همچنين استان به جمعيتي که از مرز خسروی می گذرند نیز خدمات ارایه خواهند کرد و به عبارتي وظايف بسيار دشوارتري برعهده ماست.

جانشين رئيس ستاد اربعين حسيني استان تصريح كرد: مرز خسروي از امكانات و زيرساخت هاي مناسبي برخوردار است و بي گمان بسياري از زوار اربعين حسيني در سال جاري اين مرز را براي عزيمت به عتبات عاليات انتخاب خواهند كرد.

وي افزود: خیرین و هیئت های مذهبی و موكب داران سال گذشته عملكرد بسیار خوبي در زمينه پذيرايي و خدمات رساني شايسته به زوار داشتند و امسال نیز بي گمان مشتاق تر از گذشته به دنبال کمک و نقش آفرینی هستند و باید بسترها را برای فعاليت آن ها فراهم كرد.

همتي تعيين محل استقرار موكب ها و مجموعه هاي خدمات رسان را يكي از اولويت ها دانست و گفت: فرمانداران شهرستان هايي كه در مسير عبور زوار اربعين حسيني هستند تا هفته آينده محل استقرار موكب ها و مجموعه هاي خدمات رسان را از كنگاور تا خسروي و گواور با جزييات كامل مشخص مي كنند.

جانشين رئيس ستاد اربعين حسيني استان افزود: 8 استان براي استقرار موكب در قصرشيرين و خدمات رساني به زوار اباعبداله الحسين (ع) اعلام آمادگي كرده اند كه  براي آن ها و ديگر مجموعه ها همچون صدا و سيما و هلال امر مكان هاي مناسبي جانمايي مي شوند.

مشاور عالي استاندار كرمانشاه اظهار داشت: خوشبختانه در مسير عبور زوار مكان هاي مناسبي وجود دارند كه از زيرساخت هاي مناسب آب و برق برخوردارند و پس شناسايي در اخيتار موكب داران و مجموعه هاي خدمات رسان قرار داده شود.

وي يادآور شد: رياست ستادهاي اربعين در شهرستان ها با فرمانداران است و آن ها در طي ايام بايد با تمام توان براي فراهم كردن امكانات و خدمات لازم براي ميزباني شايسته از زوار اربعين حسيني تلاش كنند. در اين ميان در قصرشیرین يك کار ویژه و گسترده خواهیم داشت و فرماندار اين شهرستان بايد با توان مضاعفي در اين زمينه به تلاش بپردازد.

همتي همچنين عنوان كرد: مجموعه هاي سپاه پاسداران و ارتش از امکانات مناسب و گسترده اي برخوردارند و اين مجموعه ها نقش مهمي را در روند خدمات رساني، پذيرايي و اسكان زوار اربعين حسيني بر عهده خواهند داشت.

 



اوقات شرعی
آب و هوا