+ 0 -
ADA

فرماندار سرپل‌ذهاب:

تمام زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب در واحدهای مسکونی اسکان یافتند


فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: تمام زلزله‌زدگان این شهرستان با اتمام بازسازی هم اکنون در واحدهای مسکونی دائم و استیجاری سکونت یافتند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه و به نقل از خبرگزاري ايرنا كرمانشاه؛ نورالدین فرزادی‌پور افزود: پس از اتمام بازسازی که نزدیک ۲ سال به طول انجامید اسکان دائم زلزله زدگان در دستور کار قرار گرفت و به نوبت کمپ های اسکان موقت و کانکس های مستقر در این محل ها جمع آوری و مردم در واحدهای مسکونی خود و یا منازل استیجاری سکونت داده شدند.

وی اظهار داشت: اسکان اضطراری و موقت مردم زلزله زده سرپل‌ذهاب با برنامه ریزی که دولت و استانداری کرمانشاه انجام داده بود در ۲ برهه زمانی پس از زلزله انجام گرفت.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: با اتمام بازسازی خانواده هایی که توان و بضاعت مالی برای اجاره منازل مسکونی را نداشتند توسط گروه های مختلف خیران و نهادهای حمایتی مورد حمایت قرار گرفته و برای اسکان آن ها اقدامات مناسب حمایتی انجام گرفت.

فرزادی پور ادامه داد: خانواده ای که به تازگی کلیپی از شرایط سکونت نامناسب آن ها در فضای مجازی منتشر شده در مراجعه های مختلف به هیچ وجه حاضر به همکاری با مسوولان و ادارات مربوطه نشده و حاضر به ترک محل و اسکان در واحد مسکونی استیجاری نشدند.

وی اضافه کرد: ادارات متولی تصمیماتی را که به مصلحت فرزندان این خانواده بود گرفته و با توجه به اعتراض ساکنین مجاور محل اسکان این خانواده، پدر این خانواده به دلیل ابتلا به اعتیاد به مرکز بازپروری معرفی شده و مادر خانواده به علت مشکلات روحی و روانی تحویل مراکز بهزیستی برای درمان قرار گرفته و فرزندان این خانواده نیز تا زمان بهبودی کامل پدر و مادر تحویل مراکز نگهداری بهزیستی شدند.

وي اظهار داشت: اگر والدین بهبودی کامل را پیدا کرده و صلاحیت نگهداری از فرزندان را پیدا کنند مسکن استیجاری برای آن ها تامین خواهد شد و یکسال اجاره آن نیز پرداخت می شود ولی اگر والدین نتوانند صلاحیت نگهداری از فرزندان را پیدا کنند از نظر اخلاقی نیز نمی توان تربیت این فرزندان را به آن ها واگذار کرد.

فرماندار سرپل ذهاب در ادامه گفت:سامان دهی این خانواده علاوه بر وظیفه ذاتی دستگاه‌های مربوطه به دلیل اعتراضات و درخواست‌های مردم اهالی آن منطقه صورت گرفته است.

وي افزود: انعکاس وارونه مطالب در فضای مجازی در حالی که هدف دستگاه‌های متولی سامان دهی به وضعیت این خانواده است معلوم نیست با چه نیتی صورت می گیرد و کوچکترین تاثیری در روند اجرای قانون و اقدامات مصلحتی برای فرزندان این خانواده نخواهد داشت.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰هزار تن جمعیت دارد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید



اوقات شرعی
آب و هوا