+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

تعویق مزایده پتروشیمی فرصت مناسبی برای مشارکت سرمایه گذاران کرمانشاهی فراهم کرده است / دولت تمام توان خود را برای بازگشایی مرز خسروی به کار گرفت

استاندار كرمانشاه گفت: تعویق مزایده پتروشیمی فرصت مناسبی برای مشارکت سرمایه گذاران کرمانشاهی فراهم کرده است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند صبح ۵ شنبه ۲۸ آذر ماه در نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت اظهار داشت:باید فضا برای نقش آفرینی بخش خصوصی فراهم شود زیرا در غیر اینصورت نمی توان انتظار پیشرفت و توسعه داشت.

وي بيان داشت: بخش خصوصی در مزایده های مربوط واگذاری مجموعه های مهم اقتصادی استان باید نقش فعال تری داشته باشد.

مقام عالي استان ادامه داد: اتاق بازرگانی از یک نقش کاملا راهبردی در بخش خصوصی برخوردار است و باید کارآفرینان را به ریسک بیشتر تشویق کند‌.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: خوشبختانه نرخ مشارکت در استان رو به افزایش است و حداقل بخشی از کارآفرینان  علاقه مند به جستجو برای یافتن پروژه های مناسب سرمایه گذاری هستند.

نماينده عالي دولت در استان افزود: دولت حتی سر سوزنی در زمینه بازگشایی مرز خسروی کوتاهی نکرده است. وزیر کشور تنها برای این موضوع به عراق سفر کرد و ما با وزیر کشور عراق در این زمینه تفاهم نامه امضا کردیم. حتی آقای جهانگیری گفتند برای فراهم شدن شرایط بازگشایی مرز حاضریم یک میلیون دلار بپردازیم زیرا این مرز از قدیم محل عبور زوار بوده و بازگشایی آن به التیام دردهای زلزله زدگان کمک می کند.

مهندس بازوند اظهار داشت: متاسفانه در آن مقطع حیدرالعبادی نخست وزیر وقت هرچند دیگر در این مسئولیت نبود ولی   روند عملی واگذاری قدرت تا اربعین طول کشید‌ و تلاش ها ناکام ماند.

وي خاطرنشان ساخت: پتروشیمی بیستون‌ سال ۸۹ یکبار به بخش خصوصی واگذار شده ولی به دلیل برخی مشکلات در عمل به تعهدات، دوباره با پایه قیمت ۱۷۵ میلیارد تومان به مزایده گذاشته شده است.

وي گفت: اتاق بازرگانی مایل بود یک هفته این مزایده به تاخیر بیافتد. علی رغم اینکه بسیار دیرهنگام بود ولی با کمک مجمع نمایندگان یک هفته مهلت تمدید شد تا سرمایه گذاران توانمند کرمانشاهی نیز فرصت بیشتری برای مشارکت داشته باشند.

 



اوقات شرعی
آب و هوا