+ 0 -
ADA

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

تعدادکاربران اینترنت در دولت تدبیر و امید به ۴۳ میلیون افزایش پیدا کرده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تعدادکاربران اینترنت در دولت تدبیر و امید به ۴۳ میلیون افزایش پیدا کرده است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بین المللی استانداری کرمانشاه، واعظی در پس از حضور در استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران در رابطه با فعالیت های دولت یازدهم در زمینه توسعه اینترنت در کشور اظهارداشت: در ابتدای این دولت هیچ روستایی اینترنت نداشت

اما امروز ۲۷ هزار روستا در سراسر کشور از اینترنت استفاده می کنند.

وزیر ارتباطات توضیح داد: همزمان در وزارتخانه های بهداشت، اموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی هماهنگ شده است که علاوه بر خدمات اینترنتی این وزارت خانه ها نیز به روستاها خدمات ارائه کنند.

واعطی با بیان اینکه در ابتدای دولت حدود سه و نیم میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود داشتند، گفت: تعدادکاربران اینترنت در دولت تدبیر و امید به ۴۳ میلیون افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: ابتدای دولت هیچ شهری از خدمات اینترنت نسل چهار استفاده نمی کرد اما امروز ۷۴۲ شهر از اینترنت نسل چهار استفاده می کنند.

وزیر ارتباطات با اشاره به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و مزایای آن گفت: با توجه به اینکه سال ۹۶ سال اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده است، امسال نیز همچون شیش ماه پایانی سال گذشته به دنبال راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نزدیک شدن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: باید شبکه های مجازی در استانه انتخابات فعالیت سالمی داشته باشند.

وی با بیان اینکه فعالیت های اجتماعی باعث می شود که هزینه های انتخاباتی کاهش پیدا کند، عنوان کرد: فعالیت انتخاباتی در شبکه های مجازی باید در چارچوب قانون و به دور از تخریب باشد. باید به این نکته توجه داشت که تخریب تاثیری در رای مردم ندارد و مردم به برنامه های نمایندگان رای می دهند.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی در رابطه با فیلتر شدن تناس صوتی تلگرام گفت: این امکان پس از اینکه در کشور فعال شد، در حکمی از سوی قوه قضاییه به اپوراتور ها مصدود شد و ما نیز برای فعال شدن دوباره ان منتطر مراجع قانونی هستیم.

واعظی افزود: یکی از نمایندگان مجلس موضوعی مبنی بر اینکه فیلتر شدن این امکانات تلگرام باید بر اساس تصمیم کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه باشد.



اوقات شرعی
آب و هوا