+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه تأكيد كرد:

تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتي با تكيه بر توليد و توان داخلي/ ضرورت حمايت از رسانه هاي محلي براي نقش آفريني موثر در گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي


استاندار كرمانشاه تحقق اقتصاد مقاومتي را نسخه اي كارساز و راهكاري موثر براي عبور از تحريم ها در شرايط تحميل جنگ اقتصادي تمام عيار برشمرد و گفت: با حمايت از توليد ملي، خوداتكايي، خودباوري و حركت به سمت اقتصاد دانش بنيان و توليد محور و با نقش آفريني مردم تحقق اين راهبرد ميسر مي شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ «هوشنگ بازوند» در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي كه شامگاه شنبه ششم آذرماه در سرسراي شهداي دولت برگزار شد؛ اظهار داشت: اهتمام جدي مديران و مسوولين براي تحقق شعار سال بايد در قالب پروژه ها و الزامات تعريف شده مشخص و گزارش اقدامات انجام شده به صورت دقيق در اين نشست ارائه شود.

وي افزود: اقتصاد مقاومتي بر كاهش وابستگي ها و تكيه روي مزيت ها و توان داخلي تأكيد دارد و با افزايش بهره وري در يك اقتصاد دانش بنيان و ترويج فرهنگ استفاده از كالاي داخلي مي توان ضمن تلاش براي تحقق اين مهم بر پايه مشاركت مردم از اقتصاد كشور در برابر تكانه هاي خارجي و خسارات ناشي از تحريم ها حفاظت كرد.

مقام ارشد استان خطاب به فرمانداران و مديران دستگاه هاي اجرايي خاطرنشان ساخت: براي تحقق اقتصاد مقاومتي مديران بايد كوشش مستمر و عزم جدي باشند و در نشست ها با هم انديشي مسير پيشرفت پروژه هاي تعريف شده را تسهيل و هم افزايي موثر ايجاد نمايند.

 بازوند به اقتصاد مقاومتي به عنوان يك راهبرد اساسي و جدي در اقتصاد اشاره كرد و گفت: در اين زمينه با گفتمان سازي و آگاهي بخشي بايد اقتصاد مقاومتي را تبيين كرد زيرا اين راهبرد به معناي رياضت كشيدن نيست بلكه سرفصلي براي مقاوم سازي اقتصاد در برابر تحريم هاي سخت نظام سلطه و حمايت از توليد و توان داخلي است.  

 استاندار كرمانشاه گفت: مديران بر اساس سند اقتصاد مقاومتي ضمن خودارزيابي بايد گزارش پيشرفت كارها را ارائه كنند و وضعيت پروژه ها را به صورت شفاف تبيين نمايند و با توجه اينكه طرح هاي ملي و استاني كاملاً در اين سند تفكيك شده به روز اطلاعات را ارائه و راهكارها را عملياتي نمايند و در صورت وجود موانع از همراهي اين ستاد استفاده نمايند.

 بازوند در پاسخ به درخواست مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مبني بر حمايت و همراهي از فعالان رسانه براي حضور در عرصه ملي گفت: كرمانشاه با توجه به توانمندي ها و ظرفيت هاي موجود شرايط دارا بودن يك روزنامه سراسري را دارد و حتماً اين مهم حمايت خواهد شد.

وي تأكيد كرد: حتما دستگاه هاي اجرايي از رسانه هاي محلي در قالب يك كار فرهنگي براي گسترش گفتمان اقتصاد مقاومتي و ترويج اميدآفريني حمايت كنند تا شاهد نقش آفريني اين رسانه هاي پويا در عرصه هاي مختلف به ويژه فضاي مجازي باشيم و در مقابل تخريب چهره زيباي كرمانشاه توسط برخي افراد توليد محتواي مثبت داشته باشند.

بازوند از انتشار برخي اخبار منفي در مورد استان گلايه كرد و گفت: در فضاي مجازي بعضاً شاهد هستيم تعدادي محدود با نيات آشكار نسبت به بازنشر مطالبي اقدام مي كنند كه نه تنها در راستاي منافع استان نيست بلكه در ادبيات مطالبه گري هم جايي ندارد و اين رسانه هاي موثر استان هستند كه مي توانند در اين عرصه به ميدان بيايند و با توليد محتواي واقعي و بر پايه صداقت و امانتداري در حوزه آگاهي بخشي اقدام كنند.

 استاندار كرمانشاه ضمن تأكيد بر حمايت همه جانبه از رسانه هاي محلي گفت: مديران دستگاه هاي اجرايي ذي ربط به دغدغه هاي فعالان عرصه اطلاع رساني توجه كنند و در اين شرايط سخت دو سال گذشته كه متاثر از كرونا بوده بايد حداقل زمينه اختصاص تسهيلات ارزان قيمت را براي اين عزيزان فراهم كرد تا بتوانند در اين عرصه پويا و فعال بمانند.



اوقات شرعی
آب و هوا