+ 0 -
ADA

مدیرکل مدیریت بحران استانداری:

تاکنون شش هزار کانکس در مناطق رورستایی توزیع شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: تاکنون شش هزار کانکس در مناطق رورستایی توزیع شده است و تا ۱۰ روز آینده با با توزیع ۲ هزار کانکس دیگر‌کار اسکان موقت در مناطق روستایی به پایان می‌رسد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ رضا محمودیان در نشستی خبری که به مناسبت روز کاهش بلایای طبیعی (پنج دی) که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: بعد از پیش لرزه ۴.۵ ریشتری ساعت ۲۱ در ازگله بخشی از مردم‌از منازل خارج شدند و این موضوع باعث شد که امار کشته ها کاهش پیدا کند.

وی با بيان اينكه پس از زلزله ۷.۳ یک هزار و ۶۰۰ پس لرزه در سطح استان کرمانشاه رخ داده است، گفت: در این زلزله ۶۲۰ نفر جان خود را از دست داده اندو همچنين هفت هزار و ۶۱۰‌ نفر‌ در این زلزله مصدوم شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه در این زلزله ۶۲۰ نفر جان خود را از دست داده اند، عنوان کرد: هفت هزار و ۶۱۰‌ نفر‌ در این زلزله مصدوم شدند.

محمودیان با بیان اینکه یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر در این زلزله تحت تاثیر قرار گرفتند، گفت: در این زلزله ۵۰ کودک والدین خود را از دست داده اند که از این تعداد یازده نفر پدر و مادر خود را از دست داده اند.

وی به اقدامات انجام شده پس از زلزله اشاره کرد و افزود: پس از وقوع زلزله ۲ راه مسدود شده به واسطه ریز کوه باز شدند و اعزایوپادگان ابوذر به منظور امداد رسانی سریع وارد عمل شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یاداور شد: روز بعد از زلزله ۳۶ فروند بالگرد ۲ هزار و ۹۰۰ مصدوم را از سرپلذهاب به کرمانشاه، همدان، تهران و البرز منتقل کردند.

محمودیان به موضوع امنیت در مناطق زلزله زده اشاره کرد و ادامه داد:  کارگروه امنیت و انتظامات پس از وقوع زلزله به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه تشکیل شد و نیروی های ناجا مستقر در منطقه به سرعت وارد عمل شدند.

وی با اشاره به حضور نیروهای از یگان ویژه سراسر کشور در مناطق زلزله زده، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت علاوه بر نیروی انتظامی از سپاه و ارتش نیز استفاده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در بخش دیگری از صحبت های خود به اجرای مرحله اسکان موقت زلزله زدگان اشاره کرد و اظهارداشت: بر اساس قراردادی که به ارزش 80 میلیارد تومان بین دولت و سپاه پاسداران امضا شده است، سپاه هشت هزار کانکس را به منظور اسکان موقت به زلزله زدگان مناطق روستایی تحویل خواهد داد.

محمودیان با بیان اینکه تا کنون شش هزار و 410 کانکس به مردم تحویل داده شده است، گفت: با تحویل 2 هزار کانکس دیگر تا 10 روز آینده کار اسکان موقت زلزله زدگان در مناطق روستایی به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه دولت در ۲ روز نخست پس از زلزله یک هزار میلیارد تومان به زلزلهه زدگان استان کرمانشاه اختصاص داد، گفت: اکنون کار ساخت واحد های مسکن دائم زلزله زدگان نیز دنبال می شود.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری تا کنون کار پی کنی یک هزار 41 واحد و پی ریزی 115 واحد انجام شده است.

محمودیان افزود: بر  اساس برآورد های انجام شده 2 هزار و 534 واحد مسکونی در مناطق شهری و یک هزار و 193 واحد در مناطق شهری نیاز به مرمت دارند که تا کنون تعمیرات 478 واحد انجام شده است.

وی گفت:  تا کنون 16 هزار و 135 پرونده به منظور دریافت تسهیلات در مناطق زلزله زده تشکیل شده که از این تعداد 10 هزار و 582 مورد مربوط به واحد های شهری هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در بخش دیگری از صحبت های خود به خدمات درمانی در مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: روزانه بین یک هزار و 800 تا 2 هزار مراجعه به مراکز بهداشتی در مناطق زلزله زده به ثبت می رسد.

بر اساس اعلام محمودیان دستگاه های دولتی تا کنون 53 هزار و 253 بسته کمکی بین مردم زلزله زده استان کرمانشاه توزیع کرده اند.

وی گفت در تقسیم کمک های و کانکس اولویت نخست با خانواده هایی است که اعضای  خود را در زلزله اخیر از دست داده اند و یا محل سکونت آنان به صورت صد درصد تخریب شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در حال برنامه ریزی به منظور سیستم های سرمایشی برای زلزله زدگان در فصل تابستان هستیم، گفت: جلساتی به این منظور برگزار شده است و در حال انعقاد قرار داد با برخی شرکت ها به منظور تامین سیستم های سرمایشی هستیم.

محمودیان در بخش دیگری از صحبت های خود با انتقاد از استحکام برخی از ساختمان های حیاتی در مناطق زلزله زده، اظهارداشت: برخی از ساختمان های حیاتی همچون بیمارستان ها در مناطق زلزله زده به جای اینکه کمک حال ما باشند به دلیل تخریب کار ما را دشوار کردند.

وی افزود: به دستور استاندار و دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تیمی به منظور بررسی دلیل تخریب ساختمان های حیاتی همچون بیمارستان ها تشکیل شده است و با قاطعیت با متخلفان در ساخت این ساختمان برخورد خواهد کرد.



اوقات شرعی
آب و هوا