+ 0 -
ADA

دکتر حاتمی معاون اقتصادی استانداری:

بیان موفقیت های حوزه اقتصادی استان به معنای نداشتن مشکل نیست


معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري گفت: بیان موفقیت های حوزه اقتصادی استان به معنای نداشتن مشکل نیست و جریان توسعه همدلی، همراهی، عزم، اراده و صبوری می خواهد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ هدايت حاتمي در نشست شورای اداری استان که با حضور استاندار، معاونین استاندار، مجمع نمایندگان استان، رئیس دادگستری استان و مدیران و مسئولان عضو این شورا در سالن شهداي دولت استانداري برگزار شد، اظهار داشت: چهار هدف عمده تعيين شده براي پروسه توسعه، کاهش نرخ تورم، بهبود فضای کسب و کار، کاهش نرخ بیکاری مزمن و توجه به عدالت اجتماعی است.

وي ادامه داد: در دو سال گذشته ۶ درصد کاهش نرخ بیکاری داشته ایم و تلاش ها برای تداوم روند کاهشی ادامه دارد و نرخ تورم از رتبه اول به جایگاه ۲۷ کشور رسیده است.

وي با بيان اينكه شاخص فلاکت از رتبه یک کشور به رتبه نهم در سال ۹۸ رسیده است،گفت: سامانه یکپارچه سرمایه گذاری در سال ۹۸ راه اندازی شد و در جذب سرمایه گذاری ۱۴ رتبه ارتقا یافته ایم و همچنين ایجاد ۱۵ هزار شغل با پرداخت تسهیلات از طریق بنیاد برکت در دستور کار قرار دارد.

حاتمي در ادامه با بيان اينكه در سال جهش تولید با تدوین اسناد توسعه دوساله، سند سرمایه گذاری و جذب ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه گذار خارجی مسیر توسعه را ادامه خواهیم داد، افزود: احیای ۹۵ بنگاه اقتصادی را در دستور کار داریم و در سال گذشته ۱۹۳ بنگاه احیاء شد و ۱۰۰ کسب و کار نیز توسعه خواهند یافت.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري بيان داشت: 23 بنگاه اقتصادی در سال ۹۸ که در تملک بانک ها بود كه به چرخه تولید برگشت و جذب سرمایه گذاری استراتژی اصلی برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری ۳ درصدی در سال جارب است.

وي ادامه داد: 23 هزار هکتار از اراضی استان به صورت مدرن در قالب طرح گرمسیری تحت پوشش شبکه آبیاری قرار می گیرد و توسعه و‌ تکمیل زیرساخت ها در مرزهای استان برای افزایش مبادلات تجاری را در سال جاری برنامه ریزی کرده ایم.

وي در پايان گفت: از مجمع نمایندگان استان انتظار داریم در بهبود فضای کسب و کار برای جذب سرمایه گذاری ما را یاری نمایند و اختصاص اعتبارات از منابع ملی برای تقویت زیرساخت های ترانزیتی استان را مدنظر داشته باشند.



اوقات شرعی
آب و هوا