+ 0 -
ADA

دکتر حاتمی:

بهبود فضاي كسب و كار بايد دغدغه هميشگي مديران دستگاه ها باشد / قانونگرایی تحت هر شرايطي باید سرلوحه کارها قرار گیرد

معاون هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: بهبود فضاي كسب و كار بايد دغدغه هميشگي مديران دستگاه ها باشد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دکتر هدايت حاتمی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان كه به رياست استاندار كرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: فضای کسب و کار تنها مختص به دولت نیست و کل مجموعه حاکمیت و دستگاه ها و مجموعه های مختلف را دربرمی گیرد.

وي بيان داشت: اگر آسیبی در فضای کسب و کار پديد آيد تنها محدود به يك حوزه نخواهد ماند و کل مجموعه ها را فرامی گیرد.

وي با بيان اينكه يك كارآفرين براي سرمايه گذاري بايد بخش مهمي از دارايي ها، اموال و املاك خود را به كار گيرد، تصريح كرد: انجام اینکار ریسک بزرگی را می طلبد لذا در اين شرايط طبيعي است کارآفرین در اولین گام به بررسي شاخص فضای كسب و كار استان مورد نظر بپردازد.

معاون هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری  ادامه داد: تمکین به قانون در همه ي موارد _ به ويژه در بزنگاه ها و دوران بحراني _ یکی از موارد بسيار مهمي است كه مي تواند به بهبود فضاي كسب و كار و جلب اعتماد سرمايه گذاران بسيار كمك كند. بنابراين بايد تلاش كنيم تحت هر شرايطي پایبند به قانون باشيم.

وي بيان داشت: براي بهبود وضعيت كسب كار نياز است از همان ابتدای این فرایند كه مرحله ثبت تقاضا براي سرمايه گذاري و دريافت مجوزهاست تا مرحله راه اندازي و تولید، باید به دنبال شناسایی و رفع موانع موجود باشیم.

وي افزود: حتي رفتار مناسب يك مميز مالياتي و نحوه برخورد او با يك كارآفرين در بهبود فضای کسب و کار بسيار نقش آفرین است.

دكترحاتمي با بيان اينكه بايد بهبود فضاي كسب و كار تبدیل به دغدغه دايمي و جدي مديران دستگاه ها شود، خاطرنشان ساخت: شاخص های اثرگذار در حوزه بهبود فضای کسب و کار نیازمند یک بررسی دقیق، مداوم و کارشناسی هستند.

وي افزود: گام برداشتن به سوي دولت الكترونيك از جمله راهکارهای اثرگذار در زمینه بهبود فضای کسب و کار است. شکل گیری دولت الکترونیک موجب افزايش بهره وری و راندمان كاري، شفایت و كاهش فساد اداري و همچنین تسریع در روند كارها می شود.

وي در پايان گفت: استان کرمانشاه در سال ۹۳ به عنوان پایلوت استان مجازی انتخاب شد و كارهاي خوبي در اين زمينه صورت گرفت ولي متاسفانه پس از مدتي این موضوع به فراموشي سپرده شد لذا باید دوباره اين مسئله در دستور کار قرار گیرد.

 



اوقات شرعی
آب و هوا