+ 0 -
ADA

معاون سیاسی و امنیتی استانداری:

به کارگیری بانوان توانمند در پست های مدیریتی به توسعه استان کمک می کند

در مراسمی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری از زحمات آذر خسروي تقدیر به عمل آمد و سعيده فهيم به عنوان مدیرکل جدید امور بانوان و خانواده استانداری معرفی شد.

به گزارش واحد خبراداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمد ابراهيم الهي تبار در مراسم معارفه مديركل جديد امور بانوان استانداري ضمن تبريك ميلاد حضرت معصومه (س) و تبريك روز دختر از خدمات و تلاش‌های آذرخسروي مدیرکل سابق امور بانوان و خانواده استانداری قدرداني كرد و گفت: قطعا در آينده از تجربه و دانش ايشان استفاده خواهيم كرد و اميدواريم شاهد حضور ايشان در مناصب مديرتي استان باشيم .

وي افزود: اميدواريم خانم فهيم نيز در سمت مدیرکل جدید امور بانوان حوزه استانداری با تعامل، صداقت و مدیریت توانمند، جهت رفع مشکلات جامعه زنان استان تلاش کند.

الهي تبار در اين مراسم گفت: يكي از تلاش هايي كه همواره داشته ايم اين بوده است كه از ظرفيت هاي بانوان شايسته و توانمند در مراكز تصميم گيري استفاده كنيم لذا در استانداري نيز با توجه به تغيير چارت فرمانداري ها پيشنهاد داديم از ظرفيت بانوان استفاده شود كه مورد استقبال استاندار محترم قرار گرفت وايشان به فرمانداران تاكيد داشتند كه از پتانسيل بانوان در معاونت هاي خود استفاده كنند.

وي افزود: در اين مدت در پنج شهرستان از خانم ها در پست معاونت فرمانداري ها استفاده كرديم و تاكيد ما برانتخاب خانم هايي بود كه توان مديريت در شهرستان ها را داشته باشند و همچنين به كليه دستگاه ها تاكيد شده است تا جايي كه امكان دارد از ظرفيت بانوان در مناصب مديريتي استفاده كنند.

الهي تبار در ادامه خاطرنشان كرد: نيمي از ظرفيت جامعه را بانوان تشكيل مي دهند و مطالباتي هم وجود دارد كه با توجه به بينش و نگرش مردسالارانه جامعه، دفتر امور بانوان استانداري نقش اساسي در فرهنگ سازي و تغييرنگرش نسبت به مديريت بانوان و همچنين كمك به كارگيري بانوان دردستگاه هاي مختلف مي تواند ايفا كند.

وي افزود: با توجه به فرابخشي بودن فعاليت هاي حوزه امور بانوان اين دفتر بايد در همه بخش ها حضور پررنگ و موثري داشته باشد و لازمه اينكار ايجاد يك انسجام و توجه به نظام برنامه ريزي خوب است و دراين صورت است كه حوزه بانوان استانداري مي تواند در اجراي برنامه هاي دولت تدبير و اميد دراستان كمك كند.

معاون سياسي و امنيتي استانداري افزود: اجراي سياست هاي كلي نظام در حوزه خانواده و توانمندسازي خانواده ها بايد در دستور كار دفترامور بانوان استانداري قراربگيرد چراكه اگر ما خانواده ها را توانمند كنيم معضلات و آسيب هاي اجتماعي كه امروز با آنها گريبانگير هستيم كاهش خواهد يافت.

الهي تبار با تاكيد برلزوم همكاري همه دستگاه هاي اجرايي به همكاري با دفتر امور بانوان استانداري افزود: لازم است دستگاه هاي اجرايي و سازمان ها و نهادهاي ذيربط استان به منظور تبادل نظر و آگاهي از طرح ها و برنامه ها و ايجاد هماهنگي در جهت رفع مسائل و مشكلات زنان در استان با دفتر امور بانوان استانداري همكاري لازم داشته باشند.

درادامه بهرام سليماني مديركل امور سياسي وانتخابات استانداري نيز دراين مراسم گفت: حضور بانوان در سطوح مدیریتی نیازمند فرهنگ‌سازی است؛ چراکه توانمندسازی و کادرسازی مدیریتی در بین زنان، موضوعی است که باید نسبت به آن توجه شود.

وي افزود: باید سهم زنان از پست‌های مدیریتی افزایش پیدا کند و با بهره‌گیری از توانمندی‌های زنان تواناي استان برای تصدی پست‌های مدیریتي و افزایش سهم و نقش آنان در مدیریت اجرایی استان حمايت شوند لذا اين موضوع در دستگاه هايي كه تعداد كاركنان زن در آنها به اندازه كاركنان مرد است بايد بيشتر مورد توجه قرارگيرد.

همچنین در اين مراسم محمد معاون سياسي و امنيتي استانداري ، طي حكمي پريسا محمدي معاون امور فرهنگي اداره كل ارشاد اسلامي را به عنوان مشاور فرهنگي خود منصوب كرد.

لازم به ذكراست اين مراسم با حضور مشاور استاندار در امور بانوان، مدیرکل سياسي و انتخابات ، مدیرکل هسته گزينش ، مديركل امورجتماعي و فرهنگي و مدیرکل اتباع و امور مهاجرين خارجي استانداري برگزار شد.



اوقات شرعی
آب و هوا