+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

به دنبال استفاده از فرصت مرزها براي توسعه استان هستيم/ ساخت مدارس يكي از اولويت هاي ما در مناطق زلزله زده است

استاندار كرمانشاه گفت: به دنبال استفاده از فرصت مرزها براي توسعه استان هستيم.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در مراسم انعقاد تفاهم نامه احداث مدارس روستايي مناطق زلزله زده استان كرمانشاه توسط اتاق هاي بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي سراسركشور كه در سالن جلسات استانداري برگزار شد، افزود: بابت همه كارها و برنامه هاي اتاق بازرگاني ايران در بحث كمك رساني به زلزله دگان استان تقدير و تشكر داريم و روند پيشرفت و توسعه اي كه توسط اين اتاق در كشور انجام مي شود بواسطه مديريت خوب  مسئولين آن است.

وي در ادامه با اشاره به برنامه هاي دنبال شده براي رشد صادرات در استان، اظهار داشت: در 6 ماهه اول سالجاري ميزان صادرات در استان با 2 درصد منفي روبرو بوده اما در 9 ماهه اول سالجاري عليرغم وقوع زلزله مهيب در استان و مسدود شدن مرز پرويز خان ميزان صادرات با 9 درصد رشد همراه بوده است.

استاندار كرمانشاه از مرز به عنوان يك اولويت و مطالبه جدي از مسئولين كشوري نام برد و گفت: اين مطالبه جدي استان را در حضور مسئولين كشوري مورد بررسي قرار داده ايم زيرا در نظر داريم به جاي اينكه سرباز از مرز محافظت كند كالا از اين معبرها محافظت كند و در همين راستا علاوه بر پرويز خان و خسروي موضوع رسمي شدن مرز سومار هم در دستور كار داريم و به دنبال ايجاد زيرساخت هاي لازم در مرزهاي شوشمي و شيخ صله نيز هستيم.

وي بيان داشت: با توجه به اينكه زماني كه مرز براي استان و كشور تهديد محسوب مي شد لذا الان بايد تلاش كنيم كه از آن يك فرصت براي توسعه و پيشرفت استان خلق كنيم زيرا اعتقاد داريم كه مرزها نقش بسيار مهمي در رونق اقتصادي مناطق ايفا مي كنند.

وي با بيان اينكه با رونق گرفتن مرزها، خدمات و صنعت استان نيز رونق مي گيرد، گفت: طبق بررسي هاي صورت گرفته بيشتر بيكاري استان ناشي از ناحيه خدمات و صنعت است و در همين راستا در تلاش هستيم تا ضمن رونق بخشيدن به حوزه گردشگري استان، بخش خدمات و صنعت استان را فعال كنيم تا در اين زمينه اشتغال هاي خوبي در استان ايجاد شود.

مهندس بازوند افزود: اگر صنعت گردشگري در استان رونق بگيرد بدون ترديد دغه غه اي كه در حوزه اشتغال داريم، رفع خواهد شد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وقوع زلزله مهيب در استان در 3 ماه گذشته خاطرنشان ساخت: مقام معظم رهبري در بازديد از مناطق زلزله زده بر بهره گيري از فرصت ها براي بازسازي، مديريت متمركز و سرعت عمل تاكيد كردند و ما هم در اين راستا تلاش كرديم كه سرعت عمل در برنامه ها و اقدامات مورد توجه جدي باشد.

وي يكي از برنامه هاي مهم در بازسازي مناطق زلزله زده را ساخت مدارس آسيب ديده و تحويل به موقع آنها عنوان كرد و گفت:  ساخت مدارس و تحويل آنها در مناطق زلزله زده تا مهره ماه سال 1397 مورد توجه استان است و در اين زمينه ساخت و بهره برداري از مدارس تا مهرماه سال آينده از سوي معاون اول محترم رئيس جمهور هم مورد تاكيد قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه طبق برنامه هاي مقرر ساخت مدارس در مناطق زلزله زده از 15 فروردين سال آينده شروع خواهد شد، گفت: كمتر از 5 ماه فرصت ساخت مدارس در استان را داريم كه در اين زمينه نيازمند يك سرعت عمل هستيم و از مديران اتاق بازرگاني ايران كه به ساخت مدارس در مناطق زلزله زده توجه داشته اند، بي نهايت سپاسگزاريم.

استاندار كرمانشاه اظهار داشت:136  مدرسه در جریان زلزله آسیب دیده اند که ۳۹ مدرسه را اتاق بازرگانی ایران تقبل کرده و امروز تفاهم نامه آن منعقد می شود.

 

 



اوقات شرعی
آب و هوا