+ 0 -
ADA

مهندس سالاري:

به دنبال ارتقاي سطح خدمات از سوي شهرداري ها به مردم هستيم

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري گفت: با برگزاري جلسات منظم با شهرداران، به دنبال ارتقاي سطح خدمات از سوي شهرداري ها به مردم هستيم.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس مهرداد سالاري در گردهمايي شهرداران استان كه در سالن جلسات استانداري برگزار شد، افزود: در اين جلسات با نظرات و برنامه هاي شهرداران براي توسعه فضاي شهري بيشتر آشنا مي شويم و اگر شهرداران در اجراي پروژه ها با دستگاه هاي اجرايي در بحث عمران شهري مشكل و موانعي دارند در اين جلسه جهت حل مشكل مورد بررسي قرار مي گيرد.

وي كسب هر گونه تبادل نظر و اطلاع از برنامه ها را در راستاي اتخاذ تصميمات بهتر و اجرايي تر بسيار مهم عنوان كرد و اظهار داشت: همواره به دنبال ارتقاي سطح ارائه خدمات از سوي شهرداري ها به مردم در زمينه توسعه و عمران شهري هستيم و در اين جلسات سعي داريم كه با ارائه راهكارها، برنامه هاي شهرداران در بحث فضاي شهري سريعتر و به شكل مناسب تري اجرايي گردد.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري در ادامه سخنان خود  با اشاره به سفر معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور به استان گفت: طي چند روز گذشته مهندس جمالی نژاد كه به تازگي به اين سمت منصوب شده اند براي بازديد از زيرساخت ها در قصرشيرين و خسروي براي موضوع اربعين به استان سفر كردند كه خوشبختانه در اين سفر تصميمات خوبي هم براي بحث اربعين و هم ايجاد ديگر زيرساخت در استان اتخاذ شد.

وي همچنين به بحث لزوم ساماندهي و كمبود نيرو در بعضي از شهرداري ها اشاره كرد و گفت: در سفر معاون محترم عمران و توسعه شهري وزارت كشور به استان موضوع لزوم ساماندهي و رفع مشكلات مربوط به كمبود نيرو در بعضي از شهرداري ها را مطرح كرديم كه مورد موافقت و مقرر شد كه مكاتبات لازم را با وزارت كشور در اين زمينه داشته باشيم و طبق اقدامات صورت گرفته حتماٌ مشكل اين شهرداري ها تا قبل از پايان سال حل خواهد شد.

وي همچنين با اشاره به سفر چند روز گذشته هئيتي از رياست جمهوري به استان گفت: در اين سفر بحث كمبود قير جهت بازسازي آسفالت معابر در منطقه زلزله زده را مطرح كرديم كه مقرر شد بعد از تصويب اين موضوع در تهران، قير مورد نياز سريعاً به استان اختصاص پيدا كند و همچنين با توجه به اينكه در استان ضعف در بخش تجهيزات آتش نشاني داريم قول هاي لازم را گرفتيم كه در اين بخش هم كمك حال استان باشند.

معاون هماهنگي امور عمراني در ادامه خواستار تسريع در مبادله موافقت نامه ها از سوي شهرداران به ويژه در مناطق زلزله زده با توجه به تخصيص اعتبارات لازم به استان شد.

مهندس سالاري با تاكيد بر تلاش از سوي شهرداران جهت تحقق درآمد شهرداري گفت: شهرداران بايد سعي كنند كه درآمد شهرداري از حالت سنتي به سمت خلق درآمدهاي جديد حركت كنند و همواره تلاش كنند تا  درآمد شهرداري ها از محل عوارض كه بايد براي عمران و آباداني شهرها هزينه شود، كسب گردد.

وي بيان داشت: ما براي توسعه و عمران شهرها نگاه به شهرهاي كوچك و بزرگ داريم كه در شهرهاي بزرگ مانند كرمانشاه بايد به سمت احداث پل ها، قطار شهري و پروژه هاي بزرگ، برنامه هاي خود را تدوين كنيم و همچنين براي شهرهاي كوچك با توجه به توانمندي ها اين شهرها كه مي توانند داراي پروژه هاي مختلف باشند برنامه هاي لازم تدوين و اجرايي گردد.



اوقات شرعی
آب و هوا