+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

برخورداري از 13 سال معافيت مالياتي مشوقي مهم براي سرمايه گذاري در استان است

معاون هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: برخورداري از 13 سال معافيت مالياتي مشوقي مهم براي توجه سرمايه گذاران جهت سرمايه گذاري در استان است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس رضا رحیمی در جلسه هماهنگی فعالان اقتصادی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از معیارها و شاخص های ارزیابی دستگاه های اجرایی، جذب سرمایه گذاری ها است.

وي با اشاره به مزیت های فراوان استان در بخش‌های مختلف گفت: منابع مالی خوبی برای حمایت از سرمایه گذاران در کرمانشاه وجود دارد.

وي همچنين با اشاره به ظرفیت های فراوان و مزیت های بخش های مختلف استان کرمانشاه، افزود: استان منابع مالی خوبی هم برای حمایت از سرمایه گذاران در اختیار دارد و سرمایه گذاران برای دریافت این منابع در اولویت هستند ولی انتظار داریم که سرمایه گذاران بتوانند باعث و بانی آوردن فاینانس و منابع خارجی به استان باشند.

مهندس رحيمي در ادامه با اشاره به اقليم شهرستان قصرشيرين گفت: بنا به اظهار نظر كارشناسان بخش كشاورزي اقليمي كه در شهرستان قصرشيرين وجود دارد يك اقليم بي نظير است به طوري كه امكان چندين كشت در يك سال در اين شهرستان وجود دارد.

وي همچنين به ظرفيت هاي استان در بخش كشاورزي تصريح كرد: استان در دو حوزه كشاورزي و گلخانه اي داراي ظرفيت هاي ويژه اي است و مديريت استان در حال حاضر برنامه هاي خود را براي تحول در اين حوزه تدوين كرده است كه حوزه كشاورزي و گلخانه اي استان داراي مزيت هاي مهمي براي سرمايه گذاري است.

مهندس حیمی به ظرفیت های دیگر استان اشاره کرد و گفت: وجود 5 بازارچه و مرز رسمی یکی از مهمترین مزایا به ویژه برای کالاها ی صادرات محور است.

وي گفت: در سال گذشته بيش از 2 ميليارد دلار كالا از طريق مرز استان كرمانشاه به عراق صادر شد كه برنامه هاي خود را براي افزايش اين رقم به 5 الي 6 ميليارد دلار در سال تدوين و اجرايي كرده ايم.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري گفت: استان كرمانشاه مركز حمل و نقل غرب كشور است و اين استان تنها كمتر از دو ساعت با استان همجوار خود فاصله دارد.

وی وجود دو منطقه ویژه اقتصادی در استان، امکان 3 کشت در سال، معادن قیر طبیعی با ظرفیت برداشت سالانه 90 هزار تن، انواع سنگ های تزیینی،  گلخانه ها، مبادلات مرزی و... را از ظرفیت های استان برشمرد.

مهندس رحيمي با اشاره به نزديكي شهرك صنعتي با مركز استان گفت: استان كرمانشاه تنها استاني است كه كمتر از 10 كيلومتر با شهرك صنعتي خود فاصله دارد و از سوي ديگر اين استان از معافيت مالياتي به مدت 13 سال برخوردار است كه اين مهم مي تواند يكي از مشوق اصلي براي سرمايه گذاران جهت توجه به سرمايه گذاري در استان كرمانشاه باشد.

در اين جلسه اجراي چندين طرح سرمايه گذاري توسط هليدينگ هاي مختلف سرمايه گذاري مورد بررسي قرار گرفت و مقرر شد كه سازمان ها و ادارات ذيربط براي اجراي اين طرح ها هماهنگي ها و همكاري هاي لازم را در اسرع وقت به عمل آورند.



اوقات شرعی
آب و هوا