+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

برجسته سازی نقش کرمانشاه در جنگ یک رسالت ملی است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه با تاکید براینکه دفاع مقدس همچنان در کرمانشاه ادامه دارد اظهار کرد: استان در حوزه ها و مناطق مختلف در حال دفاع قرار دارد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمد ابراهیم الهی تبار در جلسه شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس که با موضوع برنامه های سالروز فتح خرمشهر، عملیات بازی دراز و سالکرد شهید شیرودی برگزار شد، با ابراز امیدواری از اینکه در سالروز فتح خرمشهر و عملیات بازی دراز روزی ماندگار در استان کرمانشاه به ثبت برسد افزود: "بازی دراز" ظرفیت برند شدن در مسابقات ورزشی و فرهنگی را دارد و می طلبد که در تقویم برنامه های سالانه کشور گنجانده شود.

وي بيان داشت: یادواره شهدای بازی دراز فرصتی طلایی برای معرفی و تبلیغ برجستگی های گردشگرپذیر استان کرمانشاه است. گردشگری زمانی معنا پیدا میکند که فرهنگ آن در همه جا و تمام برنامه های استان جاری و ساری باشد.

وي با بيان اينكه خرمشهر نماد مقاومت کشور است، اظهار داشت: فتح خرمشهر سرنوشت جنگ را تغییر داد و عراق در موضوع خرمشهر بسیار سرمایه گذاری کرده بود اما به محض شکست نیروهای خود را از باقی نقاط کشور عقب راند. در بحث خرمشهر مامعنای "جنگ جنگ تا پیروزی" را مشاهده کردیم و آنقدر جنگیدیم تا به ثمر رسید و یکی از نتایج فتح خرمشهر قطعنامه 598 بود و یکی از نتایج آن متجاوز اعلام شدن عراق بود لذا ماندگاری این رخداد بزرگ ضروری است و می طلبد که آیندگان از آن مطلع شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه تصريح كرد: برجسته سازی نقش کرمانشاه در زمان جنگ تحمیلی و بیان دلاوری ها و رشادت های شهیدان این دیار به ویژه شهدای هوانیروز و عملیات بازی دراز یک رسالت ملی و اعتقاد دینی بشمار می آید.

الهي تبار خاطرنشان ساخت: یکی از فاخرترین فعالیت های فرهنگی در نظام اسلامی راهیان نور است و این برنامه به شدت اثرگذار بوده و رشادت های جوانان دفاع مقدس را برای نسل امروز عینیت می بخشد. آغاز عملیات راهیان نور از استان کرمانشاه امر مبارکی است. 

وي همچنين گفت: ورزش و جوانان برگزاری یک دوره مسابقات  را با عنوان "بازی دراز" پیش بینی کند و در تقویم سالانه ورزشی کشور بگنجاند با این اقدام "بازی دراز" برند مسابقات ورزشی کشور می شود.

وي در پايان افزود: از فرصت برپایی یادواره ها برای به مشارکت گرفتن سازمان های مردم نهاد استفاده شود و کارهای تبلیغاتی مشارکت در برنامه ها را بالا می برد و صداوسیما از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.



اوقات شرعی
آب و هوا