+ 0 -
ADA

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه:

براي كاهش آسيب هاي اجتماعي نيازمند برنامه هاي منسجم و هدفمند هستيم


معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: در حوزه ي آسیب های اجتماعی، کارها و فعاليت هاي صورت گرفته باید منسجم و تعریف شده باشند چرا که تنها در این صورت می توانیم به نتیجه برسیم.

به گزارش واحد خبراداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري كرمانشاه؛ محمد ابراهیم الهی تبار در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استانداري كرمانشاه با بیان اینکه حوزه هاي اجتماعی و فرهنگی بايد به عنوان يك اولويت دنبال شوند؛ عنوان كرد: مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری هستند که در جلسات مختلف بر آن تاکید دارند.

وی ریشه بسیاری از طلاق ها در کشور را مربوط به ضعف در مسائل فرهنگی دانست و ابراز داشت: باید آسیب ها را بشناسیم و برای رفع آنها تلاش کنیم زيرا در غیر اینصورت از اهداف مدنظر خود دور خواهیم شد. بنابراين نیاز است همه مدیران در بحث مسائل فرهنگی با جدیت ورود کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه کارگروه اجتماعی را یکی از ضروری ترین کارگروه های استان دانست و بیان داشت: تاکید برنامه پنج ساله کشور بر مسائل فرهنگی و اجتماعی اهمیت این موضوع را در سياست هاي كلان نمايان می رساند.

الهی تبار تصریح کرد: در زمينه مسائل فرهنگی و اجتماعی، مجموعه هاي خوبي مانند مساجد را داریم اما متاسفانه آنطور که شايسته است از این ظرفیت ها بهره برداری نمی کنیم.

وي عنوان كرد: با تشکیل کارگروه اجتماعی و فرهنگی و توجه به این امر بسیاری از جرائم از جمله قتل، خودکشی، سرقت و ...  کاهش پیدا کرده است.

الهي تبار با تاکید بر بررسی وضعیت کودکان کار، اظهار داشت: در این زمینه بهزیستی باید با جدیت پای کار بیاید و برای این کودکان برنامه ای هدفمند تدوین کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه بیان داشت: پس از بررسی وضعیت کودکان کار آن تعداد که نیازمند حمایت هستند، به کمیته امداد، بهزیستی و دیگر سازمان های ذیربط معرفی شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از کودکان کار با مشکل شناسنامه ای مواجه هستند، لازم است ثبت احوال در جهت حل این مشکل از هیچ تلاشی دریغ نکند.

الهی تبار، بر لزوم کار تیمی در جهت رفع مشکل کودکان کار تاکید کرد و گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی کارها باید منسجم و تعریف شده باشد چرا که تنها در این صورت می توانیم به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: معضل کودکان کار یکی از آسیب هایی است که تنها مختص استان کرمانشاه نیست بلکه در کل کشور با آن مواجه هستیم و شاید نشود به طور ۱۰۰ درصد این معضل را ریشه کن کنیم اما می توان در راستای کاهش آن تلاش کرد.

وی همچنین گفت: یکی از کارهای مثبتی که در این دولت انجام شد توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی است. متاسفانه در برنامه هاي کوتاه مدت و بلند مدت گذشته، اين موضوع مورد غفلت واقع شده است.

معاون سياسي و امنيتي استانداري كرمانشاه همچنین اشاره ای به مشکلات مردم زلزله زده استان داشت و گفت: پس از زلزله مردم با مسائل روحی و روانی مواجه می شوند که بهزیستی و دیگر سازمانهای مربوط برای کنترل و مداخلات صحیح در این زمینه باید برنامه ریزی کنند و حاصل اين تلاش ها را اعلام کنند.

الهی تبار، ایجاد امید در توسعه اقتصادی را بسيار مهم عنوان کرد و بیان داشت: در مناطق زلزله زده اگر امید را در مردم ایجاد کنیم بدون شک آن ها با انگيزه بيشتري به دنبال ساخت دوباره منازل خويش خواهند رفت.

وي  ابراز داشت: ایجاد فضای منفی در خصوص مسائل زلزله و بیان مشکلات فقط امید را از آنها خواهد گرفت و این امر به استان ضرر می رساند و مشکلی از مردم را حل و فصل نخواهد کرد.



اوقات شرعی
آب و هوا