+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

براي ايجاد 79 هزار شغل در استان برنامه هاي خود را تدوين كرده ايم

استاندار كرمانشاه گفت: براي ايجاد 79 هزار شغل برنامه هاي خود را در 7 اصل تدوين كرده ايم

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان، منشور كاري مديران در سال هاي 1397 و 1398 براي ايجاد 79 هزار شغل در استان را تشريح و مهمترين و اولويت ترين كار در سالجاري كاهش نرخ بيكاري در استان بيان كرد.

وي در ابتداي سخنان خود با بيان اينكه در سال 1397 كاري مهمتر و با واجب تر از ايجاد اشتغال نداريم، اظهار داشت: هدف اصلي مديران در سالجاري بايد در راستاي كاهش نرخ بيكاري، توليد ثروت و سرمايه گذاري و برداشتن موانع توليد برسر راه سرمايه گذاري در استان باشد.

وي با اشاره به برنامه هاي تدوين شده در 7 اصل براي ايجاد اشتغال در استان خاطرنشان ساخت: اين برنامه ها براساس ظرفيت ها و توانمندي هاي استان در بخش هاي مختلف تدوين شده و در سفر اخير رياست محترم جمهوري صحبت هاي اوليه را با مسئولين كشوري داشتيم و مسئولين هم اين برنامه را براي استان مورد پذيرش قرار داده اند.

مهندس بازوند در ادامه سخنان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته براي شناسايي تعداد بيكارين استان، گفت: به استناد سرشماري سال 1395 كه در سال گذشته به روز رساني گرديد تعداد بيكار استان 172 هزار نفر تخمين زده شده است كه رقم بسيار بالايي است اما اين رقم با توجه به اين موضوع كه استان كرمانشاه استان ثروتمند و داراي ظرفيت ها و قابليت هاي بسيار فراواني مي باشد، رقم نگران كننده اي نيست.

 استاندار كرمانشاه با اشاره به درصد نرخ مشاركت مردم استان در حوزه اقتصاد افزود: تمايل مردم استان براي مشاركت در حوزه اقتصاد در زمستان سال 1395 حدود 35 درصد بوده كه اين رقم در زمستان سال گذشته به 40 درصد افزايش يافته يعني مردم استان راغب به مشاركت در اين حوزه هستند كه جاي اميدواري دارد.

رئيس كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان خاطرنشان ساخت:طي استنباطي كه طي 6 ماه گذشته داشته ام ميل به سرمايه گذاري در استان كرمانشاه روبه افزايش است كه اين موضوع هم جاي اميدواري براي كرمانشاه دارد.

وي همچنين با اشاره به نرخ بيكاري اعلام شده استان اظهار داشت: نرخ بيكاري استان در سال 1396 نسبت به سال 1395، دو درصد كاهش داشته و گرچه نرخ بيكاري استان در پاييز سال گذشته 25 درصد بود كه علت اصلي آن وقوع زلزله در سال گذشته بود كه منجر شد تا عده اي از مردم منطقه به علت شوك سنگين زلزله كار خودشان را در واحدهاي توليدي و ساختماني از دست بدهند.

مهندس بازوند در ادامه سخنان خود به 7 برنامه تدوين شده استان براي ايجاد 79 هزار شغل اشاره كرد و اولين اين برنامه را اشتغال از طريق مشوق بيمه اي و پرداخت يارانه دستمزد عنوان كرد و بيان داشت: از طريق اين برنامه قصد داريم كه 10 هزار شغل ايجاد كنيم كه بايد 75 ميليارد تومان اعتبار براي اين دوسال از دولت بگيريم كه دور از ذهن نيست.

استاندار كرمانشاه دومين برنامه تدوين شده را تلاش براي تثبيت اشتغال و رونق توليد در استان برشمرد و گفت: بر اساس اين برنامه بايد تلاش شود كه كارگاه ها و واحدهايي كه احتمال تعطيلي آنها داده مي شود بايد از تعطيلي آنها جلوگيري كنيم كه براي اين برنامه هم بايد 50 ميليارد تومان پول و اعتبار جذب كنيم لذا دستگاه هاي ملي در اين زمينه وظيفه مهمي به عهده دارند.

وي با بيان اينكه برنامه سوم، برنامه اشتغال حمايتي است، اظهار داشت: در سطح كشور 2 هزار ميليارد تومان براي اين برنامه اعتبار در نظر گرفته شده كه ما پيش بيني مي كنيم كه سهم استان در اين زمينه 200 ميليارد تومان باشد كه دستگاه هاي دولتي و غير دولتي در اين زمينه بايد با تلاش ويژه به انجام وظيفه بپردازند.

مهندس بازوند چهارمين برنامه براي ايجاد اشتغال را نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي و بافت هاي فرسوده عنوان كرد و افزود: اعتبار اين حوزه 167 ميليارد تومان است كه ما در اين حوزه قصد ايجاد شغل جديد را نداريم بلكه مي خواهيم كه شغل هاي اين بخش تثبيت گردد.

استاندار كرمانشاه گفت: پنجمين برنامه تدوين شده بحث اشتغال فراگير مي باشد كه 97 ميليارد تومان يارانه به اين حوزه اختصاص مي يابد و اين موضوع را با بانك ها طي جلسه اي دنبال و پيگيري خواهيم كرد.

وي ششمين برنامه تدوين شده را برنامه اشتغال روستايي و عشايري عنوان كرد و گفت: وضعيت استان كرمانشاه در اين بخش نسبت به ديگر استان ها وضعيت خوبي است كه در اين زمينه وام هاي بسيار مناسبي با بهره پايين به مردم در مناطق مرزي و غير مرزي و روستايي قرار مي گيرد.

وي هفتمين برنامه را بحث اشتغال زلزله زدگان عنوان كرد و گفت: هزار و 200 ميليارد تومان اعتبار در اين زمينه به استان تخصصي يافته كه استان داراي شرايط ويژه است و مديران بايد در يك تلاش ويژه براي جذب سريعتر آن اقدام كنند و هنر مديران اين است كه از فرصت استفاده كنند.

وي بيان داشت: علاوه بر هزار و 200 ميليارد تومان براي بازسازي مناطق زلزله زده دو هزار و 700 ميليارد تومان ديگر هم به استان تخصيص يافته و براي جذب اين اعتبارات به صورت هفتگي گزارشات لازم را اخذ مي كنيم و در مجموع در اين حوزه بيش از 5 هزار ميليارد تومان اعتبار به استان تخصيص يافته كه اعتبار بسيار خوبي است كه همه بايد براي جذب اين تسهيلات در حوزه بازسازي تلاش ويژه اي داشته باشيم.

استاندار كرمانشاه در ادامه اجراي اين برنامه را با توجه به ظرفيت هاي موجود كاملاً قابل تحقق دانست و گفت: همه بايد ضمن تلاش براي ايجاد شغل، براي بهبود وضعيت كسب و كار استان نيز نهايت اهتمام خود را بكار گيريم تا با كمك و حمايت همه در سال جاري شاهد چشمگير نرخ بيكاري استان باشيم.

وي گفت: اين برنامه ها براي تصويب نهايي هفته آينده به تهران ارسال خواهد شد كه اميدواريم در سالي كه به نام حمايت از كالاهاي ايراني توسط مقام معظم رهبري نامگذاري شده قدم بسيار موثري براي كاهش نرخ بيكاري استان برداريم.



اوقات شرعی
آب و هوا