+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

باید مجموعه طاقبستان از نابسامانی رها شود

استاندار کرمانشاه گفت: ۱۳۰ میلیارد ریال بودجه به منظور ساماندهی محوطه تاریخی طاقبستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه، دكتر اسد الله رازانی در جلسه شورای راهبردی طاقبستان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: نام کرمانشاه با نام های بیستون و طاقبستان عجین می دانند و بخش عمده ای از گردشگرات برای مشاهده طاقبستان به کرمانشاه می آیند.

وی افزود: می خواهیم این اثر به مرحله ای برسد طاقبستان به یکی از مناطق نمونه کشور تبدیل شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در رابطه با اجرای بخش هایی از طرح همچون تملک زمین ها با تردید روبه رو هستیم، گفت: باید برای طاقبستان برنامه مشخص و مرحله بندی شده داشته باشیم و آن را اجرایی کنیم.

دكتر رازانی با بیان اینکه طرح سه ساله ای برای ساماندهی مجموعه طاقبستان در نظر گرفته شده است، اظهارداشت: در این طرح باید اهداف سالانه با بودجه مشخص تامین شود.

وی اعلام کرد: برای اجرای طرح سه ساله ۱۳۰ میلیارد ریال بودجه در نظر گرقته شده است که باید سهم سال ۹۶ از  این بودجه بمشخص شود.

استاندار کرمانشاه با تاکید تهیه سند ساماندهی طاقبستان گفت: ما انتظار داریم محوطه تاریخی طاقبستان از نا بسامانی کنونی خارج شود و به سمت منطقه ای نمونه پیش رود.

دكتر رازانی تاکید کرد: باید مردم منطقه آثار اجرای طرح های ساماندهی طاقبستان را مشاهده کنند و ساماندهی طرح مزاحمتی برای مردم ایجاد نکند.

وی توسعه بدون ضابطه مراکز عرضه غذا در اطراف طاقبستان را یکی از معضلات پیش روی ساماندهی محوطه تاریخی طاقبستان دانست.

معاون امور عمرانی استانداري  نیز در این جلسه عنوان کرد: یونسکو اعتقادی بر پاکسازی کامل محیط های تاریخی ندارد بلکه باید زندگی معاصر مردم منطقه در کنار آثار حفظ شود.

مهندس  مجتبی نیک کردار افزود: وجود غذا فروشی های اطراف طاقبستان نشاندهنده ظرفیت خوب منطقه برای جذب گردشگر و ثروت آفرینی است از این رو باید انها را در راستای ساماندهی به منطقه حفظ کرد.

وی در رابطه با ارتباط قطاری شهری کرمانشاه و طرح ساماندهی طاقبستان  گفت: ایستگاه آخر قطار شهری میدان معلم خواهد بود که به جمعیت بسیاری از شهرک های اطراف خدمات دهی می کند.

نيك كردار  اظهارداشت:یونسکو برای اجرای قطار شهری از ما تعهد گرفت که قطار شهری منظر اطراف شکارگاه خسرو پرویز را تخریب نکن که ما قبول کردیم که قطار در اطزاف طاقبستان از زیر زمین عیور کند.



اوقات شرعی
آب و هوا