+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

باید به لحاظ فنی، اجتماعی و اقتصادی یک سامان جدید به شهر سرپل ذهاب داده شود

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري گفت: باید به لحاظ فنی، اجتماعی و اقتصادی یک سامان جدید به شهر سرپل ذهاب داده شود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس مجتبي نيك كردار  عصر امروز سه شنبه در نشست فوق العاده کمیسیون ماده 5 با موضوع زلزله در شهرستان سرپل ذهاب که در استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار داشت:کار ارزیابی واحدهای آسیب دیده از زلزله توسط مسکن و شهرسازی تا پایان هفته پایان می یابد.

وي گفت: برای تسهیل در روند بازسازی نیازمند یکسری ضوابط کلی هستیم تا مردم با بهره مندی از این تسهیل گری ها مجبور به رفت و آمدهای موردی نشوند. این ضوابط جدید در طرح تفصیلی گنجانده می شود.

وي با بيان اينكه طبق قانون مردم در شهرهای زلزله زده باید برای ساخت و ساز از شهرداری  پروانه بگیرند افزود: روند نوسازی شهرپل ذهاب فرصت مناسبی را برای بالا بردن کیفیت شهرسازی و معماری ایجاد کرده است.

استاندار كرمانشاه اظهار داشت: در حاشیه های شهر سرپل ذهاب یک جمعیت حاشیه نشین ساکن شده اند که بدون رعایت ضوابط فنی اقدام به ساخت و سازهای غیر استاندارد و غیرمقاوم کرده اند که در این محلات شاهد وارد آمدن خسارت های بسیاری بر اثر زلزله بوده ایم.

وي افزود: این حاشیه نشینان اغلب مردم فقیری هستند که در مناطقی ناپایدار به لحاظ سازه ای، اجتماعی و اقتصادی زندگی می کنند. باید در حد توان کمک کنیم یک ساختار مناسب جدید در این مناطق شکل بگیرد و این کار یک خدمت به مردم آسیب دیده است.

وي تاكيد كرد: باید به لحاظ فنی، اجتماعی و اقتصادی یک سامان جدید به شهر سرپل ذهاب داده شود.

مهندس نيك كردار افزود: در هر جا سازه ای ناپایدار باشد حتما تخریب می شود، در غیر اینصورت پس از تایید فنی و کارشناسی، بنای آسیب دیده ترمیم می شود.



اوقات شرعی
آب و هوا