+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

باید از زلزله فرصتی برای توسعه بسازیم

معاون هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منابع استانداري كرمانشاه گفت: باید از زلزله فرصتی برای توسعه بسازیم.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دکتر هدایت حاتمی در جلسه شورای اداری سرپل زهاب ضمن تبریک ایام الله دهه فجر به بررسی دستاوردها چهل ساله‌ی انقلاب پرداخت و اظهار داشت: مشکلات و فشارهای بین المللی نباید ما را از بازگو کردن دستاوردهای انقلاب غافل کند و هر تحلیلگر منصفی وقتی به قیاس خدمات و پیشرفتهای کشور در قبل و بعد از انقلاب می پردازد به خوبی به فاصله زیاد آن پی می برد به طوری که تولید برق ما قبل از انقلاب7هزار مگاوات بود ولی امروز به80هزار مگاوات رسیده  و هم اکنون رتبه14دنیا را در تولید برق دارا هستیم.تنها4300روستای کشور از نعمت برق برخوردار بودند اما امروز54هزار روستای ما برق دار هستند.12درصد از روستاهای ما دارای آب شرب بودند ولی امروز این رقم به 75درصد رسیده است.قبل از انقلاب19سد ولی بعد از انقلاب177سد ساخته شده ئ اینها تنها نمونه های کوچکی از دستاوردها و خدمات جمهوری اسلامی به مردم بوده است که تمام این دستاوردها در زیر فشارها و تحریمهای جهانی بدست آمده اند که خود نشانگر توانمندی فرزندان این کشور است.

وی مشکل عمده و اصلی استان را در بیکاری دانست و افزود:با هماهنگی و همراهی که در مجموعه مدیریتی استان وجود دارد توانستیم چند پله در زمینه سطح بالای تورم کاهش داشته باشیم و تمام تلاش خود را به کار بسته ایم که این میزان باز هم دستخوش تغییرات مثبت شود.

حاتمی اشتغال را اولویت اول مدیران استان ذکر کرد و عنوان داشت: عصاره تمام مطالعات صورت گرفته در دنیا نشان می دهد که برای بدست آوردن عدالت، توزیع عادلانه و مناسب درآمدها، افزایش درآمد سرانه وکاهش ناهنجاری های اجتماعی  باید به سمت ایجاد اشتغال حرکت کنیم و به همین منظور مجموعه مدیران استان اکثر توان و برنامه های خود را برای تحقق اشتغال به کار بسته اند و یکی از کارهایی که برای نیل به این هدف در دستور کار داریم توانمند سازی اقشار آسیب پذیر است که در قالب میته های تخصصی در حال پیگیری ان هستیم.

معاون استاندار به تشریح برنامه های خود برای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال پرداخت و اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال بر  چهار زمینه تمرکز کرده ایم. اول بهبود فضای کسب و کار با اتمسفر سازی مناسب، دوم ایجاد زیرساختهای اقتصادی و کاهش فرایندهای اداری، سوم احیای واحدهای راکد و چهارم جلب و جذب سرمایه های جدید که موفقیت ما در این زمینه ها می تواند زمینه های  ایجاد اشتغال را برای استان فراهم کند.

وی گفت:در استان19شهرک صنعتی،یک منطقه ویژه اقتصادی و یک منطقه آزاد اقتصادی وجود دارد که در حال بررسی مشکلات آنها و احیای واحدها غیرفعال و نیمه فعال هستیم و تا پایان امسال قطعا تمام مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی بررسی و به حل آنها کمک خواهیم کرد.

معاون استاندار سپس به وضعیت شهرستان سرپل زهاب اشاره کرد و بیان داشت: سرپل زهاب یک شهر ویژه در تنوع مذاهب و نژادها و اقوام است و زمینه های بسیار مناسبی در زمینه کشاورزی،تجارت مرزی وگردشگری دارد که با سفر قریب الوقوع مدیرکل گمرک کشور به کرمانشاه وضعیت ساماندهی بازارچه تیله کو نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حاتمی افزود:در جریان زلزله، دولت از هیچ کمکی دریغ نکرد و با توان مضاعفی که مهندس بازوند به کار گرفت و سفرها و رایزنی های بسیار زیادی که در زمینه رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان داشت توانست امتیازات خاصی برای زلزله زدگان از جمله اهمال وامها به دست آورد  و همگان بر ابتکار عمل استاندار و تلاشهای شبانه روزی ایشان اذعان دارند.

وی گفت:به گفته مقام معظم رهبری باید از زلزله یک فرصت برای آبادانی و توسعه این شهر بسازیم و به گفته مهندس بازوند چند ماه دیگر این ستادهای بازسازی  و پیمانکارها کارشان تمام می شود و از این استان می روند و ما می مانیم و مردمی که باید به آنها پاسخگو و در برابر آنها سربلند باشیم بنابراین باید تمام همت خود را به کار بگیریم و از دل زلزله فرصتی برای توسعه و پیشرفت این مناطق فراهم کنیم.

معاون استاندار اظهار داشت: توسعه شهرک صنعتی سرپل زهاب  و توسعه وضعیت حمل و نقل این شهرستان را در دستور کار داریم و قطعا مشکل آنوبانی نی و آبشار پیران را به همین زودی حل خواهیم کرد و همچنین آقای استاندار به زودی خبرهای خوشی در خصوص طرح گرمسیری به شما مردم نجیب خواهند داشت.

 



اوقات شرعی
آب و هوا