+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

باید از تمامی ظرفیت های موجود برای توسعه استان استفاده کنیم

استاندار كرمانشاه گفت: باید از تمامی ظرفیت های موجود برای توسعه استان استفاده کنیم.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: برای توسعه ی کشور هیچ راهی جز اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب، نداریم.

وي بيان داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای توانمندی استفاده از تمام ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف منابع طبیعی، سرمایه های انسانی، تجارت و بازرگانی و گردشگری  در راستای اشتغال زایی و رونق‌ تولید است.

مقام عالي استان ادامه داد: طبق سیاست ها اقتصاد مقاومتی اگر در یکی از رودخانه های استان مانند سیروان، یک سد  ایجاد شد باید امکان پرورش ماهی و رونق تولید و اشتغال در این مجموعه نیز فراهم شود.

استاندار كرمانشاه اظهار داشت: متاسفانه امور آب استان در مورد پرورش آبزیان در سدهای داریان و هیرویی سختگیری بسیاری می کند؛ درحالی که در استان کردستان و در بالادست این رودخانه، مجوز مشابه داده شده است.

مهندس بازوند تصريح كرد: اداره شیلات در سال ۹۷ قرار است به گونه ای برنامه ریزی کند که ۲۱ هزار تن تولید ماهی در استان داشته باشیم. این اداره برنامه خود برای افزایش تولید تا ۲۶ هزار تن در سال ۹۸ و موانع موجود در این مسیر را ارائه دهد تا مدیریت ارشد استان تسهیل گری های لازم در این زمینه را انجام دهد.

استاندار كرمانشاه گفت: برگزاری جشنواره های غذای ماهی و ایجاد بازارچه های فروش به ترویج فرهنگ مصرف تولیدات این حوزه کمک می کند و دیگر دستگاه هایی که با حوزه تولید در ارتباط هستند نیز موظفند برنامه افزایش تولید در سال ۹۸ و موانع موجود در این مسیر هر چه سریعتر ارائه دهند.



اوقات شرعی
آب و هوا