+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

بايد اثرات برجسته دفاع مقدس براي نسل جوان بازگو شود

استاندار كرمانشاه گفت: بايد اثرات برجسته دفاع مقدس براي نسل جوان و همچنين نسل آينده جامعه تبيين و بازگو شود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست سی و نهمین ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس که درسالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه هاي ذيربط تلاش كنند تا هفته دفاع امسال كه با ماه محرم تقارن دارد به نقش ويژه فرهنگ عاشوراي حسيني در جنگ تحميلي پرداخته شود.

وي تاكيد كرد: بايد ارزش هاي والا در فرهنگ عاشورايي كه نقش بسزايي در پيشبرد 8 سال دفاع مقدس داشت براي انتقال به نسل آينده احصاء و تبيين گردد.

مهندس بازوند ادامه داد: اگر امروز صحبت از استقامت و مقاومت مي شود ناشي از رشادت هاي جوانان و رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس است كه با شجاعت و ايثارگري مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان براي ضربه زدن به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران شدند.

استاندار كرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده در استان براي احداث يادمان ها و آثار جنگ تصريح كرد: كارهاي خوبي در اين راستا در استان صورت گرفته اما هر چند كه كافي نيست لذا بايد با تلاش و اهتمام بيشتر در جهت نقش پررنگ تر استان در طول 8 سال دفاع مقدس اقدام شود.

مقام ارشد استان بيان داشت: با توجه به نقش ويژه استان در جنگ تحميلي، اين استان ظرفيت لازم را براي تبديل به جايگاه ملي در سطح كشور و پررنگ تر شدن نقش كرمانشاه در زمان جنگ را دارد.

مهندس بازوند همچنين با اشاره به استقامت و پايداري ويژه گيلانغرب در زمان 8 سال جنگ تحميلي گفت: استقامت و مقاومت مردم اين شهرستان بر كسي پوشيده نيست لذا همگي بايد تلاش كنيم تا اين استقامت و پايمردي مردمان اين شهرستان به نسل آينده منتقل شود.

وي تاكيد كرد: يكي از وظايف مهم اين ستاد برجسته نمودن اثرات دفاع مقدس در استان كرمانشاه و همچنين تبيين تاثير فرهنگ عاشورايي در مديريت جنگ تحميلي در دفاع مقدس است.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه يكي از اثرات برجسته دفاع مقدس، خودباوري رزمندگان اسلام بود،  ادامه داد: بعد از فتح خرمشهر شكل و رويه جنگ تغيير پيدا كرد و جوانان با خود باوري اقدامات بسيار ارزشمندي در دفاع مقدس انجام دادند كه وظيفه داريم اين برجستگي ها را به نسل آينده منتقل كنيم.

مهندس بازوند همچنين ديدار مديران با خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران را يك الزام و تعهد خواند و گفت: اگر ما امروز داريم مديريت مي كنيم، اين مديريت مرهون خون شهدا است كه شهيدان عزيز با الگوبرداري از فرهنگ عاشورايي توانستند در مقابل دشمن ايستادگي و مقاومت كنند.



اوقات شرعی
آب و هوا