+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

بازسازي و بهسازي واحدهاي مسكن مهر به عهدة مسكن و شهرسازي است

استاندار كرمانشاه گفت: طبق توافقات صورت گرفته تشخيص ساخت و بهسازي و يا تخريب واحدهاي مسكن مهر در مناطق زلزله زده به عهدة وزارت راه و شهرسازي است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند امروز در دومين جلسه ستاد هماهنگي بازسازي مناطق زلزله زده استان كه با حضورمهندس مهدیان - معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور و ساير اعضا در محل سالن جلسات استانداري تشكيل شد، طي تماسي با مهندس مهرآبادي معاون وزارت راه و شهرسازي خواستار تسريع در تعيين و تكليف واحدهاي مسكن مهر در مناطق زلزله زده استان براي تشخيص در ساخت و بهسازي و يا تخريب از طريق اين وزارتخانه شد.

وي اظهار داشت: علاوه بر تخريب واحدهاي مسكن مهر در سرپل ذهاب واحدهاي مسكن مهر در شهرستان اسلام آباد غرب هم دچار تخريب شده اند كه وزارت راه و شهرسازي طبق توافقات صورت گرفته متولي تسريع در اين امور است كه براي پيشبرد امور اين موضوع را با وزير راه و شهرسازي نيز سريعاً مورد پيگيري قرار خواهم داد.

وي بيان داشت: وزارت راه و شهرسازي بايد از طريق بكارگيري مشاورين فني و تخصصي هر چه سريعتر مشخص كند كه آيا اين واحدهاي مسكن مهر قابل سكونت هستند كه بهسازي و بازسازي شوند و يا اينكه قابل سكونت نيستند كه بايد تخريب شوند.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: با پيگيري هايي كه در حال انجام است اين موضوع بزودي مشخص و تعيين و تكليف خواهد شد كه پس از تعيين و تكليف طبق مصوبه دولت اعتبار اين واحدها از طريق بنياد مسكن تامين خواهد شد.

مهندس بازوند همچنين خواستار تسريع در ساخت كانكس براي استقرار موقت مردم مناطق زلزله زده با توجه به در پيش بودن سرما شد و گفت: خوشبختانه روند ساخت اين كانكس ها در حال انجام است اما با توجه به در پيش بودن سرما از متوليان اين موضوع مي خواهيم كه ساخت كانكس طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته شتاب بيشتري به خود بگيرد.

وي همچنين تاكيد كرد: بايد برنامه زمانبندي ساخت كانكس ها در شهرستان به صورت مجزا در اختيار فرمانداران قرار گيرد تا اين مسئولين در جريان باشند كه طي يك هفته قرار است چه كارها و اقداماتي در خصوص اسكان موقت و ساخت كانكس در شهرستان هاي خود صورت گيرد.

استاندار كرمانشاه همچنين با اشاره به تخريب واحدهاي توليدي در مناطق زلزله زده گفت: بايد براي احيا و بازسازي اين واحدها هر چه سريعتر تصميمات لازم اتخاذ شود كه اگر اعتبار جداگانه اي براي آنها در نظر گرفته مي شود كار بازسازي هر چه سريعتر شروع شود و اگر اعتباري در نظر گرفته نمي شود تلاش شود تا از اعتبارات سرمايه ثابت و در گردش صنعت و معدن كه به مبلع 400 ميليارد تومان است از اين محل براي بهسازي آنها اقدامات لازم صورت گيرد.

در اين جلسه در خصوص چگونگي واگذاري كانكس ها و استقرار موقت و يا پرداخت كمك هاي بلاعوض به  افراد داراي ملك در شهرها و روستاها و همچنين مستاجرين در مناطق زلزله زده تصميمات لازم اتخاذ شد.



اوقات شرعی
آب و هوا