+ 0 -
ADA

استانداركرمانشاه:

بازار عراق یکی از اهداف تجاری استان کرمانشاه است

استاندار كرمانشاه گفت: بازار عراق یکی از اهداف تجاری استان کرمانشاه است.

 به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دكتر اسداله رازاني در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان كه با حضور اعضا در محل سالن جلسات استانداري برگزار شد، افزود: بازار عراق یکی از اهداف تجاری استان کرمانشاه است  لذا بايد به تردد همه ساله هیات هایی از استان کرمانشاه به کشور عراق و همچنين  برگزاری نمایشگاه در استان و عراق برای توسعه ارتباطات توجه كنيم.

وي با بيان اينكه  برای افزایش ارتباطات با کشور عراق ارتباط خود را با سفارت ایران در آن کشور افزایش می دهیم، گفت: موقعیت استان کرمانشاه نسبت به سایر استان های هم مرز با عراق برای افزایش سطح ارتباطات بسیار بهتر است لذا افزایش سطح ارتباطات در عالی ترین سطح باید در اولویت کاری قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به پیشنهاد اختصاص 250میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های تجارت در استان تصريح كرد: موافق اختصاص اعتبار برای این موضوع هستیم و از توسعه زیرساخت ها حمایت می کنیم و امسال براي برای تقویت زیرساخت های مرز رسمی پرویزخان شهرستان قصرشیرین امسال حدود 43میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که این میزان اعتبار می تواند به شکوفایی و رونق اقتصادی این مرز کمک کند.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه توسعه تجارت هم براي استان و هم براي كشور داراي بركات زيادي است، گفت:  توسعه راه های منتهی به مرزهای اقتصادی و بازارچه های مرزی را نیز از طریق وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت پیگیری می کنیم و امیدواریم بتوانیم وضعیت راه های این مناطق را به وضعیت مناسبی برسانیم.

دكتر رازاني ادامه داد: تقویت زیرساخت ها و رفع مشکلات در مرزها و بازارچه ها در دستور کار استان است و قصد داریم با اقدامات حمایتی زمینه افزایش میزان صادرات استان را را فراهم کنیم.

وي در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تكميل شدن خطوط ريلي سراسري تا كرمانشاه گفت: پروژه راه آهن به استان شامل 2بخش ملایر به کرمانشاه و کرمانشاه به مرز خسروی است که خوشبختانه با تلاش همه دستگاه ها و حمایت های دولت بخش اول پروژه به اتمام رسید و عملیات اجرایی بخش دوم نیز شروع شده است.

وي همچنين از ارتباطات صورت گرفته با وزير راه و شهرسازي به منظور برنامه ريزي جهت سفر مدیرعامل شرکت راه آهن ایران به منظور مشخص شدن  زمان بندی شروع فعالیت قطار در كرمانشاه خبر داد.

وي در ادامه از  تلاش های شرکت جهاد نصر که پیمانکار قطعه ملایر به کرمانشاه بود قدردانی کرد و گفت: اکنون درصدد برگزاری مراسم رسمی افتتاحیه این پروژه هستیم.

وی اضافه کرد که پروژه راه آهن ملایر به کرمانشاه سال 95 مبلغ هزار و 500میلیارد ریال اعتبار داشت که توانستیم سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه را  جذب کنیم که 200درصد افزایش داشت.

استاندار كرمانشاه  با بيان اينكه  اجرای این پروژه موجب تحولات بزرگی در استان کرمانشاه مي شود گفت: راه آهن موجب رونق تولید استان می شودلذا به همين منظور و توجه ويژه به امر صادرات به اجراي دوم قطعه يعني از كرمانشاه تا خسروي نگاه ويژه داريم  كه خوشبختانه اين پروژه هم داراي بودجه است و اکنون در حوزه زیرساخت تا آسلام اباد غرب بیش از 40درصد پیشرفت دارد.

دكتر رازاني بيان داشت: مابقی مسیر هم تملک شده و تلاش می کنیم در یک زمان محدودی تا مرز خسروی را ریل گذاری کنیم.

وی در پايان با بيان اينكه در چهار ماه امسال بیش از 70هزار کامیون در جاده های منتهی به مرز خسروی و پرویزخان تردد داشته است اظهار داشت: با اتصال این مرز به راه آهن از بار این ترددها و خطرات ناشی از تردد آنها کاسته می شود.

 



اوقات شرعی
آب و هوا