+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

با ترويج فرهنگ ایثار و شهادت می توانیم بر تمامی تنگناها غلبه کنیم

استاندار كرمانشاه گفت: اگر فرهنگ ایثار و شهادت که ریشه در قیام عاشورا دارد‌ در جامعه درست نهادینه شود، می توانیم بر تمامی تنگناها غلبه کنیم.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست با جمعیت مردمی فرزندان شاهد و ایثارگر افزود:  شهادت می دهم که در دوران خدمتم هیچ کس را ندیده ام که مثل حاج جعفر همتی با جدیت، قاطعیت و دلسوزی، امور مربوط به خانواده‌های شاهد و ایثارگران را پیگیری کند. حضور ایشان در استان یک نعمت برای خانواده ایثارگری است و‌ هر تصمیمی که ایشان در خصوص مسائل مربوط به ایثارگران بگیرد، تصمیم من است.

وي ادامه داد: به تعبیر حضرت امام راحل «ره» خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند و در مواقع ضروری نیز همین ها هستند که در خط مقدم دفاع از کشور و نظام قرار می گیرند.

مقام عالي استان بيان داشت: درد بزرگی است که جامعه در مسیری حرکت کند که فرزندان شهدا ترجیح دهند اینکه فرزند شهید هستند را پنهان کنند. مگر در کشور عزیزتر از خانواده شهدا چه کسی را داریم؟

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: خانواده های معظم شهدا الگوی استقامت و پایداری و ایثارگری هستند و اگر فرهنگ ایثار و شهادت که ریشه در قیام عاشورا دارد‌ در جامعه درست نهادینه شود، می توانیم بر تمامی تنگناها غلبه کنیم.

وي خواستار بيان و به تصوير كشيدن روحيه مثال زدني و عزت نفس خانواده هاي معظم شهدا از طريق صداوسيما شد و گفت: خانواده هاي بسيار ارزشمندي از شهدا در جامعه وجود دارند كه ترويج درست و صحيح فرهنگ ايثار و شهادت با الگو قرار دادن چنين خانواده هايي گسترش پيدا مي كند و توسعه همين فرهنگ ضامن غلبه نمودن كشور بر تمامي مشكلات و تهديدات است.

وي با تاكيد بر اهتمام مديران جهت حل مشكلات خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران گفت: تمام مديران موظف به پيگيري و حل مشكلات اين عزيزان هستند و احدي در استان حق ندارد كه كوچكترين كوتاهي را در انجام وظيفه به اين بزرگواران داشته باشد.

 مهندس بازوند در ادامه با اشاره به مشكل بيكاري استان اظهار داشت: بارها اعلام كرديم كه شغل با سخنراني درست نمي شود بلكه از بين هم مي رود لذا تلاش كرديم كه ادبيات اقتصادي را به درون جامعه منتقل كنيم و همه براي حل مشكل بيكاري احساس مسئوليت كنند.

رئيس شوراي اداري استان گفت: مشکل مزمن بیکاری‌ در استان، مشکل مدیریت در استان در تمامی ادوار بوده است. کرمانشاه، استان ثروتمندی است و باید اجماع مردم استان بر روی ظرفیت ها باشد لذا برای متوقف کردن رشد لگام گسیخته بیکاری در استان باید ابتدا ادبیات اقتصادی استان و بوروکراسی دست و پاگیر مسیر سرمایه گذاران را اصلاح کنیم.

وي با بيان اينكه براي حل مشكل بيكاري بايد شاخص كسب و كار در استان بهبود پيدا كند، تصريح كرد: در چند ماه گذشته با تدوين برنامه و اجراي راهكارها موفق شديم كه جلوي افزايش نرخ بيكاري در استان را بگيريم كه در اين راستا موفق شديم به اهداف مورد نظر دست پيدا كنيم و در آينده هم همين روش را براي كم كردن نرخ بيكاري ادامه خواهيم داد.

مهندس بازوند در ادامه با اشاره به اجراي چندين پروژه مهم و اثربخش براي استان گفت: پروژه های اقتصادی عظیمی در سطح استان در حال پیگیری است که از آن جمله  مي توان به پروژه پالایشگاه آناهیتا، نیروگاه زاگرس با ۳۰۰ میلیون دلار و‌ کارخانه قوطی سازی با ۱۸۰ میلیون دلار اشاره كرد.

وي همچنين گفت: حدود پنج ماه است که به صورت مستمر پیگیر پروژه پالایشگاه آناهیتا هستیم. در سفر اخیر دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به استان، این پروژه را مجددا به عنوان یکی از مطالبات مردم استان مطرح کردیم.

استاندار كرمانشاه افزود: براي سرعت بخشي به اجراي اين پروژه مهم طي چند ماه گذشته تاكنون اقدامات خوبي براي كسب مجوزهاي لازم صورت گرفته است و اجراي اين پروژه در حال حاضر در سطج كشوري دنبال و پيگيري مي شود.

 



اوقات شرعی
آب و هوا