+ 0 -
ADA

دكتر حاتمي:

با برنامه ای مدون برای کمک به پروسه توسعه کرمانشاه آمده ام / کرمانشاه برای توسعه نیازمند مدیران جسور و هوشمند است

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با بیان اینکه با برنامه‌ای مدون برای کمک به پروسه توسعه کرمانشاه آمده‌ام گفت: ذهن هایی که مشکلات کنونی را پدید آورده‌اند نمی توانند نسخه های راهگشایی برای توسعه استان عرضه کنند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دكتر هدایت حاتمی در آیین معارفه‌اش که با حضور استاندار و جمعی از مدیران استانداری برگزار شد، با بیان اینکه شرایط فعلی کشور دارای سه ویژگی مهم است، اظهار کرد: یکی از مهمترین این ویژگیها موضوع تحریم ها و فشارهای اقتصادی است. دشمنان انقلاب و مردم ایران شمشیرها را از رو بسته اند و به دنبال در تنگنا قرار دادن این ملت بزرگ هستند. البته دشمنان هیچگاه ره به جایی نبرده و نخواهند برد.

وی افزود: موضوع دیگر به مشکلات ساختاری و انباشت برخی مشکلات در این حوزه بازمی گردد که کشور را در حوزه اقتصادی آسیب پذیر کرده است. البته خوشبختانه پس از حوادث اخیر دلسوزان نظام با صراحت بیشتری به آسیب های این حوزه می پردازند‌ که این موضوع را باید به فال نیک گرفت. برای عبور از این مشکل نیازمند همگرایی و اجماع بیشتر و همچنین رجوع به رویکردهای علمی هستیم.

حاتمی ادامه داد: اتفاق دیگر تصمیم بزرگ نظام برای تحویل مدیریت به نسل جوانتر است و بی گمان شاهد یک زایش و رویش تازه و تحول ساز در کشور خواهیم بود‌.

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه با برنامه ای مدون برای توسعه کرمانشاه آمده ام و بزودی برنامه خود را برای توسعه استان ارائه خواهم داد، گفت: به باور من برای موفقیت در این استان نیازمند الزامات شش گانه ای هستیم.

وی افزود: الزام اول به پاسخگویی و اصلاح سازه های ذهنی و اندیشه ای بازمی گردد. ذهن هایی که مشکلات کنونی را پدید آورده اند نمی توانند نسخه های راهگشایی برای توسعه استان عرضه کنند.

دكتر حاتمی گفت: الزام دیگر گام برداشتن در مسیر شکل گیری یک دولت محلی موثر و مداخله گر است. بسیاری به دنبال کوچک کردن دولت هستند ولی دولت تنها در حوزه تصدی گری بزرگ است و در حوزه هایی مانند مداخله های توسعه ای و راهبردی چندان وسیع و اثرگذار عمل نکرده است. باید به سمت یک دولت محلی چابک، کارآمد، برنامه ریز و در عین حال هوشمند و جسور گام برداریم. هوشمندی لازمه کارهای جسورانه و پرشتاب است تا از آسیب های معمول در امان باشیم.

وی با بیان اینکه وجود یک تعامل شایسته یکی دیگر از الزامات موفقیت در کارها است، اظهار کرد: در گذشته حاشیه بر متن غلبه داشت ولی اکنون خوشبختانه کار و فعالیت بر حاشیه ها غلبه پیدا کرده که نشان از شکل گیری یک تعامل پویا با محیط پیرامونی دارد.

وی ادامه داد: الزام دیگر همراهی و همگامی مردم است که باید این همراهی و همدلی را تعریف کرده و به حوزه های مختلف تعمیم دهیم.

دكتر حاتمی ایمان به حل مشکلات را الزام دیگر دانست و گفت: نقطه مقابل ایمان، یاس است. مدیرانی که در برابر مشکلات اراده ای سست دارند نمی توانند کمکی به حل موانع موجود بنمایند.

وی اظهار کرد: ششمین الزام مشورت با نخبگان و تشکل ها و نهادها است که باید زمینه و بستر بهره گیری از اندیشه و مشورت این عزیزان را در راستای توسعه استان فراهم کنیم.

معاون استانداری کرمانشاه در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه طی این مدت ۳۲ ماه که به لحاظ فیزیکی دور از کرمانشاه بودم با جدیت و علاقه مسائل استان در حوزه های مختلف را پیگیری می کردم، گفت: از اعتمادی که مدیر ارشد استان برای سپردن مدیریت معاونت اقتصادی به من داشتند؛ سپاسگزارم.

وی افزود: استاندار کرمانشاه در طول یک سال گذشته خدمات فراوانی را در کرمانشاه انجام داده و به عنوان یک شهروند کرمانشاهی از ایشان قدردانی می کنم. خوشحالم که زلزله در زمانی رخ داد که مهندس بازوند مدیریت استان را عهده دار بود.

وی تصریح کرد: نشانه های خدمات و تلاش های ویژه دولت در حوزه های مختلف استان و به ویژه در روند بازسازی زلزله به خوبی دیده می شود و این جای خوشحالی بسیار دارد.



اوقات شرعی
آب و هوا