+ 0 -
ADA

رئیس هیات حمایت از صنایع کشور:

اولویت ما حمایت از واحدهای ی فعال است

رئیس هیات حمایت از صنایع کشور با اشاره به مسئولیت این هیات برای کمک به واحدهای صنعتی بیمار، گفت: اولویت ما حمایت از واحدهایی است که اکنون فعال هستند و نباید بگذاریم از نفس بیفتند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس علی اصغر احمدی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه که به رياست استاندار كرمانشاه در محل سالن تدبير استانداری برگزار شد، با اشاره به قانون حمایت صنعت و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات کشور، افزود: بر اساس این قانون هیات حمایت از صنایع کشور نقش بیمارستانی را دارد که صنایع بیمار که کسی نتوانسته کاری برای آنها انجام دهد را تحویل گرفته و درمان می‌کند.

وی افزود: صرفا واحدهایی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت جهاد کشاورزی و در موارد خاص از سوی شورای تامین کشور به این هیات ارجاع می‌شوند قابل حمایت هستند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این هیات تداخل وظیفه‌ای با هیچکدام از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها ندارد، یادآور شد: ما در سیاست‌گذاری‌های پولی و مالی مرتبط با صنایع نیز هیچ دخالتی نداریم و تنها می‌توانیم انتقال دهنده مشکلات باشیم.

مهندس احمدی اظهار کرد: هیات حمایت از صنایع اصلا تمایلی به تحویل گرفتن واحدها ندارد، بلکه تلاش می‌‌کند واحدها را از مشکلاتی که دارند نجات دهد.

وی با بیان اینکه دولت نباید به حوزه بنگاه‌داری وارد شود، عنوان کرد: هدف ما نیز بنگاه‌داری واحدها نیست، بلکه می‌خواهیم آنها را کمک کنیم که راهشان را ادامه دهند.

رئیس هیات حمایت از صنایع کشور معتقد است، در این شرایط سخت اقتصادی هرکسی که وارد کار تولیدی شود و نان سر سفره مردم بیاورد، باید با تمام توان حمایت شود.

به گفته احمدی، اولویت حمایت باید با واحدهایی باشد که اکنون فعالیت دارند، اما با مشکلاتی مواجهند و نباید بگذاریم از نفس بیفتند.

وی گفت: این هیات برای واحدهایی که به اصلاح  "جنازه" شده اند، یعنی دچار ورشکستگی و سایر مشکلات غیرقابل حل هستند، کاری نمی‌تواند انجام دهد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برخی از واحدها اساسا توسط صاحبانشان رها شده‌اند و ما نیز امکان پیگیری آنها را نداریم.

وی مشکل مدیریت، تکنولوژی، زیان انباشته، دعوای سهام‌داران و ... را از مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: باید ابتدا درد و مشکل واقعی واحدها را بفهمیم تا بتوانیم آن را درمان کنیم.

احمدی با بیان اینکه در استان کرمانشاه هنوز هیچ واحدی تحت پوشش هیات حمایت از صنایع نیست، یادآوری کرد: هرکاری که بتوانیم برای واحدهای در استانه رکود و راکد کرمانشاه انجام خواهیم داد، اما قول الکی برای واحدهایی که کاری از دست ما برای آنها ساخته نیست نمیدهیم.

 



اوقات شرعی
آب و هوا