+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

امیدواریم پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی شتاب بیشتری بگیرد

استاندار کرمانشاه پیشرفت طرح راه‌آهن کرمانشاه به خسروی در سال 97 را کُند توصیف کرد و گفت: این مشکل ناشی از کمبود اعتبارات است که امیدواریم وزیر راه و شهرسازی در افزایش و تخصیص اعتبار این طرح کمک کند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه بیستون-کرمانشاه-حمیل با حضور وزیر راه و شهرسازی افزود: با کمک بانکها کنسرسیومی شکل گرفته که اگر بخش خصوصی یا سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های راه و شهرسازی ورود کند، بانک‌ها یک هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار او قرار خواهند داد و امیدواریم از این محل پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی هم شتاب بیشتری بگیرد.

وي همچنین گفت: در جریان زلزله‌های غرب کرمانشاه هزار و 241 میلیارد تومان به حوزه زیرساخت های استان خسارت وارد شد که احتمال دارد 700 میلیارد تومان آن در سال 97 تخصیص پیدا کند و برای سال آینده هم از محل ماده 12 قرار است 550 تا 600 میلیارد تومان دیگر هم به استان اختصاص پیدا کند.

وی افزود: با توجه به اینکه 50 درصد این زیرساخت‌های خسارت دیده در حوزه راه و شهرسازی است از وزیر راه انتظار توجه و کمک به تخصیص این اعتبار مصوب را داریم.

استاندار کرمانشاه با تشکر از هیات دولت و رئیس جمهوری برای توجه ویژه به این استان و مناطق زلزله‌زده از انتخاب وزیر راه و شهرسازی قدردانی کرد و گفت: از زمان آغاز مسئولیت ایشان شاهد تسهیل‌گری در امور مربوط به حوزه وزارت راه و شهرسازی از جمله مسکن مهر هستیم که نمونه آن افتتاح بیش از یک هزار واحد در کرمانشاه بوده است.

شايان ذكر است عملیات اجرایی آزادراه بیستون - کرمانشاه - حمیل به طول 141 کیلومتر و با اعتبار هزار و 500 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار کرمانشاه آغاز شد.



اوقات شرعی
آب و هوا