+ 0 -
ADA

سرپرست فرمانداری سنقر معارفه شد

الهی تبار: موفقیت کشور در کنترل کرونا حاصل نگاه به درون بود


صبح امروز در آئینی با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه ،غلامرضا مرتضوی به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان سنقر معارفه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ در این آئین که در فرمانداری سنقرکلیایی برگزار شد محمد ابراهیم الهی تبار از تلاشها و زحمات محمد ناصر معصومی زاده فرماندار سابق شهرستان تشکر کرد و گفت: تاکید مدیریت استان به فرماندار جدید، توسعه همه جانبه با استفاده از ظرفیت های هر منطقه همراه برنامه ریزی منسجم و تقویت کارهای مثبت گذشته است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه فرمانداران قدرت هم افزایی با استفاده از همه ظرفیت ها را دارند افزود: مدیریت ارشد استان ضمن تاکید بر تعامل با ائمه جمعه و نمایندگان، استفاده از سایر ظرفیت ها در شهرستانها را نیز مورد تاکید دارد چرا که با وجود آنها بود که تهدید زلزله به فرصت تبدیل شد و استان از حادثه های سال 98 موفق عبور کرد. 

وی در ادامه با تشریح روند کنترل کرونا در استان کرمانشاه بیان داشت: دلیل مقابله با کرونا در کشور علیرغم تنگناهای حاصل از تحریم، نگاه به درون بود که در اصول اقتصاد مقاومتی آمده است.

الهی تبار تاکید کرد: اگر زیرساخت های ایجاده شده در طرح تحول نظام سلامت نمی بود امروز کشور نمی توانست پاسخگوی نیازها باشد و دولت معطل می ماند. علاوه بر آن در روند مقابله با کرونا گفتگوها و فعالیت ها تعطیل نشد و این حاصل زیرساخت های ارتباطی بود که دولت در سالهای گذشته ایجاد کرده است.

وی تامین کالاهای اساسی مردم را یکی دیگر از نقاط روشن عملکرد دولت در روند مقابله با کرونا دانست و افزود: از جمله برکات و دستاوردهای این دوران وفاق، وحدت و همدلی ایجاد شده در بین مسئولان و مدیران بوده که در استان کرمانشاه نیز شاهد آن بوده ایم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه عملکرد استان در مدیریت کرونا را موفق دانست و گفت: نخستین اقدام مدیریت استان در مقابله با شیوع کرونا،  فاصله گیری فیزیکی بود که با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شد.

الهی تبار با اشاره به ابتکار عمل و پیشگامی کرمانشاه در روند آگاه سازی مردم اظهار داشت: راه اندازی استودیو ویژه سلامت، آغاز بکار سامانه 2525 پیش از راه اندازی سامانه تلفنی 4030 در کشور از جمله اقدامات پیش قدمانه کرمانشاه در مقابله با کرونا بود.

وی با بیان اینکه دستاوردهای استان، حاصل همراهی مردم در شهرستانها بوده تاکید کرد: بسیاری از شهرستانهای استان، با استفاده از ظرفیت بزرگان و ورود عاقلانه و عالمانه خود توانستند شیوع کرونا را کنترل کنند.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار دومین اقدام برجسته استان کرمانشاه در کنترل کرونا را تهیه نقشه راه عنوان کرد و افزود: در این نقشه برای شرایط بدبینانه برآورد امکانات شد و بر اساس نظر دانشگاه علوم پزشکی ، هزار تخت بستری و دویست تختآی سیو برای بیماران مبتلا آماده گردید.

الهی تبار با اشاره به موفقیت و پیش تازی استان در برنامه غربال گری نیز گفت: یک میلیون و هفتصد هزار غربال گری شدند که از این تعداد ۱۵۰۰نفر در مراکز درمانی مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی راه اندازی مراکز 24 ساعته و انجام تست های پس سی آر و محاسبه آن در آمار مبتلایان را از دیگر برجستگی های عملکرد استان در مقابله با کرونا عنوان کرد و افزود: با هم افزایی صورت گرفته در شهرها و روستاها نیز مدیریت کنترل به طور موفق انجام شد و نتیجه این اقدامات مدیریت شهرها و روستاها نکته بعدی بود و با هم افزایی که شکل گرفت و مجموعه این عملکردها بود که استان کرمانشاه را در ردیف استانهای با کمترین آلودگی در کشور جای داده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه با تقدیر از زحمات و تلاشهای ایثارگرانه پزشکان گفت: کادر بهداشت و درمان سربازان خط مقدم مقابله با بیماری کرونا هستند و تاکید همراهی و همیاری نهادها با این مجموعه است.

الهی تبار با تقدیر از تلاشهای معصومی زاده فرماندار سابق سنقر گفت: شهرستان سنقر منطقه ای ریشه دار و دارای شخصیت های بزرگی بوده است و می طلبد که برای بازگشت به جایگاه حقیقی آن تلاش شود. 

وی با بیان اینکه مرتضوی از نیروهای ارزشی و از خانواده ایثارگران استان است تاکید کرد: برای کنترل بیماری کرونا در این شهرستان لازم است که به کادر بهداشت و درمان کمک و همراهی شود.

در پایان این آئین، با اهدای لوحی از زحمات و تلاشهای معصومی زاده تقدیر به عمل آمد و غلامرضا مرتضوی به عنوان سرپرست فرمانداری سنقر معارفه شد.



اوقات شرعی
آب و هوا