+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

اقتصاد مقاومتی الگویی برگرفته از تجربه افتخارآفرین دفاع مقدس است


استاندار كرمانشاه گفت: اقتصاد مقاومتی الگویی برگرفته از تجربه افتخارآفرین دفاع مقدس است

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه صبح ۵ شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۹ در نشست هماهنگی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان کرمانشاه که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و مقامات نظامی و انتظامی استان و مدیران عضو کمیته‌های مختلف برگزار شد؛ اظهار داشت: کرمانشاه نقش بسیار برجسته ای در دوران 8 سال دفاع مقدس داشته است. در واقع جنگ از این استان آغاز شد و در این استان هم به پایان رسید.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس 26 هزار شهید از استان کرمانشاه و دیگر استان ها در خاک این استان جان خود را فدای حفظ این کشور و این نظام مقدس کردند. 

مهندس بازوند ادامه داد: مردم شجاع و مقاوم این استان در طول 8 سال جنگ حدود هزار بار بمباران سنگین هوایی را تجربه کردند و در دفاع از این کشور جان عزیزان‌شان را تقدیم کردند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: نقش کرمانشاه در آیین ملی چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید شکل ویژه ای به نمایش گذاشته شود و حتما یک روز به کرمانشاه اختصاص داده شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه، دفاع مقدس را مظهر همه خوبی ها و ارزش های والاست دانست و اظهار داشت: مصداق عینی و کامل تمامی خوبی ها و ارزش های والا مانند شهادت، ازخودگذشتگی، ایثار، مقاومت، استقامت، خداباوری، خودباوری و ... را در دفاع مقدس می توان پیدا کرد.

وی اقتصاد مقاومتی را برگفته از تجربه افتخار آمیز دوران دفاع مقدس دانست و افزود: در دوران جنگ توانستیم در مقابل تکانه های شدید در حوزه های نظامی و امنیتی و اقتصادی و ... به خوبی و با اقتدار، مقاومت کنیم و در واقع اقتصاد مقاومتی را می‌توان الگویی برگرفته از تجربه افتخارآمیز دوران 8 سال دفاع مقدس دانست.

استاندار کرمانشاه تاثیرات دفاع مقدس را منحصر به داخل کشور ندانست و گفت: دفاع مقدس نقش بسیار مهمی در بیداری نهضت مقاومت در منطقه داشته است و نقطه اوج آن مکتب حاج قاسم سلیمانی است که باید در آیین چهلمین سالگرد دفاع مقدس به شکل شایسته‌ای به آن پرداخته شود.

مهندس بازوند افزود: خانواده‌های شهدا، رزمندگان و ایثارگران و آزادگان بسیاری در استان کرمانشاه داریم که باید از طریق رسانه‌ها و به ویژه صداوسیما، پیام این عزیزان و خاطراتشان از جنگ تحمیلی به گوش مردم برسد.

وی تاکید کرد: دستآوردهای افتخارآفرین دفاع مقدس و ارزش‌های والای آن دوران باید به شکل شایسته ای به نسل امروز و آینده سازان فردا معرفی و منتقل شود.



اوقات شرعی
آب و هوا