+ 0 -
ADA



افتتاح سد جامیشان سنقر با حضور معاون اول رییس جمهور


با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و حمید چیت چیان، وزیر نیرو سد 'جامیشان' در شهرستان سنقر و کلیایی روز سه شنبه به بهره برداری رسید.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی استانداری کرمانشاه  ساخت این سد از سال 1388 آغاز شده و برای تکمیل آن هزار و 114 میلیارد ریال هزینه شده است.
با بهره برداری از سد جامیشان برای 10 هزار و 85 نفر شغل ایجاد می شود.
تامین آب کشاورزی منطقه به میزان سه هزار و 560 هکتار شامل 2 هزار و 800 هکتار توسعه و 760 هکتار بهبود اراضی، تامین آب صنعت منطقه به میزان 6 میلیون متر مکعب، فراهم نمودن امکانات پرورش ماهی، ایجاد امکانات تفریحی و سیاحتی و فراهم سازی زمینه احداث نیروگاه برقابی با برق تولیدی سه هزار و 30 مگاوات از مهترین اهداف ساخت سد جامیشان است.
حجم کل مخزن این سد 52 میلیون متر مکعب، طول تاج آن 268 متر و عرض تاج سد هشت متر است.
طول دریاچه سد جامیشان نیز 7.2 کیلومتر و مساحت آن 561 هکتار است.
در مراسم بهره برداری از این سد که ظهر سه شنبه سوم مرداد برگزار شد، اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان استانی هم حضور داشتند.
سنقر و کلیایی با 82 هزار نفر جمعیت در فاصله 85 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.
معاون اول رئیس جمهوری صبح امروز هم به شهرستان دالاهو رفت و دستور آغاز آبگیری سد 'زمکان' را صادر کرد.
با بهره برداری کامل از سدهای جامیشان و زمکان که در پائیز امسال و با آغاز فصل بارندگی ها اتفاق می افتد، ظرفیت آب ذخیره شده پشت سدهای استان به یک میلیارد و 230 میلیون متر مکعب می رسد.
جهانگیری در سفر یک روزه خود به کرمانشاه، تا ساعتی دیگر کارخانه خودروسازی ایران خودرو در شهرستان صحنه را هم افتتاح می کند.
شرکت در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با رویکرد اقتصاد مقاومتی و تبیین نقش و تکالیف استانها در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال از دیگر برنامه های جهانگیری در این سفر است.
دکتر جهانگیری 30 فروردین 95 هم سفری یک روزه به استان کرمانشاه داشت و در آن سفر نیز 2 سد مخزنی 'تنگه حمام' (شهدای گمنام) در قصرشیرین و 'دایک'' در گیلانغرب و طرح تولیدی نان صنعتی کرمانشاه را افتتاح کرد و همچنین از سد داریان در پاوه و راه آهن غرب در مسیر ملایر به کرمانشاه و کرمانشاه به قصرشیرین بازدید کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و 24 هزار و 640 کیلومتر مربع مساحت، دارای 14 شهرستان، 31 شهر، 86 دهستان و 2 هزار و 793 روستای دارای سکنه، در غرب کشور واقع شده است.



اوقات شرعی
آب و هوا