+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه در ديدار با نمايندگان اتحاديه هاي صنفي:

اصناف در بحران کرونا با تمام توان پای کار آمده‌اند/ برای مدیریت بحران کرونا طبق یک نقشه راه عمل کرده‌ایم


استاندار كرمانشاه گفت: اصناف با همراهي و همدلي خالصانه و با تمام توان براي حل بحران كرونا پاي كار آمده اند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ هوشنگ بازوند در نشست مشترک با نمایندگان اصناف و اتحادیه‌هاي استان از نقش سازنده و مهم اصناف کرمانشاه در بحران های مختلف تشكر كرد و گفت: انصافا اصناف در همه بحران‌ها از جمله بحران زلزله و سیل به شکل گسترده‌ای نقش آفرینی کرده‌اند. 

 

مقام ارشد استان افزود: در بحران کرونا نیز اصناف با تمام توان پای کار آمده‌اند و با تعطیلی خودجوش واحدهای صنفی و اهدای کمک‌های قابل توجه به دانشگاه علوم پزشکی، کار بسیار بزرگی برای کنترل این بحران انجام داده اند.

 

بازوند  در ادامه یادآور شد درخواست ها و تصميم هاي اخذ شده براي رفع مشكلات اصناف قرار است در جلسه آینده ستاد کرونا استان با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه بررسی و تصویب شوند.

 

 حوزه‌های اقتصادی و صنعت استان یک کار جهادی برای تامین مواد ضدعفونی و ماسک انجام داده‌اند

 

استاندار كرمانشاه در ادامه اين نشست صميمي ضمن اشاره به اينكه کرونا یک بحران فراگیر و جهانشمول است که طی صد سال اخیر بی سابقه بوده است، خاطر نشان ساخت: بسیاری از کشورها با سیاست‌های سخت‌گیرانه قرنطینه، تعطیلی کشور و حتی کتک زدن افراد در خیابان‌ها به دنبال مهار این بحران بوده‌اند ولی جمهوری اسلامی تنها کشوری است که به دنبال کنترل این بحران از طریق مشارکت مردمی بوده‌ است.

 

استاندار کرمانشاه تصريح كرد: دولت به دنبال این است که با کمترین آسیب به مشاغل و معیشت مردم این بحران خطرناک را پشت سر بگذارد و در این راه تا حدود زیادی موفق بوده است.

 

مدیریت ارشد استان گفت: در بحران كرونا با یک برنامه و نقشه راه مشخص اقدام كرديم و در روز دوم اسفند ۹۸ و پس از اعلام رسمی مشاهده ویروس کرونا در کشور، نشستی برای تدوین یک نقشه راه برای مقابله با بحران کرونا برگزار و راهبردهاي لازم پيش بيني شد.

 

نماینده عالی دولت در استان افزود: از ۱۵ اسفندماه تا به امروز تمامی دستگاه‌های استان بر مبنای وظایف تعیین شده عمل کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: از همان زمان تخت های لازم برای بستری بیماران را پیش‌بینی کردیم و اکنون ۳۸۰ تخت مجهز آماده بستری این بیماران است که بخشی از این ظرفیت پذیرش هنوز خالی است. 

 

بازوند برنامه‌ریزی برای تامین ماسک و مواد شوینده مورد نیاز استان را یکی دیگر از اولویت‌های تعریف شده در برنامه کنترل بحران کرونا عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته در حوزه اقتصادی استانداری و سازمان صنعت استان، در زمینه تولید مواد‌شوینده و ضد‌عفونی کننده به شرایطی رسیده‌ایم که مواد مورد نیاز مردم تامین شده است‌ و در زمینه تولید ماسک هم به وضعیتی اطمینان‌بخش و رو به رشد رسیده‌ایم.

 

وی ادامه داد: تا قبل از بحران کرونا حتی یک واحد تولید ماسک در استان وجود نداشت، ولی اکنون با تلاش‌های صورت گرفته روزانه ۶۰ تا ۷۰ هزار ماسک در استان تولید می شود و قرار است تا پایان فروردین این میزان به ۹۰ هزار عدد برسد. 

 

استاندار کرمانشاه افزود: تاکنون در مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار عدد ماسک در استان میان مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و داروخانه‌ها و صنایع و اصناف توزیع شده که بخش اعظم آن تولید استان بوده است.

 

 


 



اوقات شرعی
آب و هوا