+ 0 -
ADA



استاندار کرمانشاه خواستار اجرای طرح توسعه ایران خودرو کرمانشاه شد

استاندار كرمانشاه خواستار اجرای طرح توسعه ایران خودرو در کرمانشاه شد

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی که باحضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن شهداي دولت استانداري برگزار شد، افزود: طرح پیمان سپاری ارزی برای صادرکنندگان استان مشکلات جدی ایجاد کرده و اگر برای آن چاره اندیشی نشود نیمه دوم امسال صادرات استان کاهشی خواهد بود.

وي اظهار داشت:  نیمه اول امسال صادرات استان رشد 60 درصدی داشت، اما با توجه به اینکه عمده صادرات استان به عراق و به صورت ریالی است، اجرای طرح پیمان سپاری ارزی مشکلات جدی برای صادرکنندگان استان ایجاد کرده و اگر برای آن فکری نشود در ادامه سال با مشکلات جدی مواجه می شویم.

مهندس بازوند در ادامه خواستار افزایش اختیارات ستاد تسهیل استان شد و گفت: ستادهای تسهیل استانی اختیاراتشان کم است و مصوبات ستاد تسهیل استان را هیات مدیره بانک های عامل به راحتی وتو می کنند که باید فکری برای آن شود.

وی همچنین خواستار اجرای طرح توسعه ایران خودرو کرمانشاه شد و گفت: طرح توسعه این واحد در دولت یازدهم کلنگ زنی شد، اما متاسفانه ایران خودرو آن را انجام نمی دهد و تبدیل به یک مطالبه مردمی شده که باید زودتر تعیین تکلیف شود.

وی همچنين کوتاه بودن زمان بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش را نیز از مشکلات واحدهای صنعتی استان دانست و خواستار افزایش این زمان شد.

وی در پايان گفت: واحدهای اقتصادی آسیب دیده ئر مناطق زلزله زده انتطار دارند تضامین زنجیره ای برای اخذ تسهیلات برایشان اعمال شود.



اوقات شرعی
آب و هوا