+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

استان های منطقه زاگرس مي توانند یک مسیر جديد گردشگری تعریف کنند

استاندار كرمانشاه گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، کسی که مردم را نا امید کند، در خط دشمن حرکت می کند. پس از انقلاب نظام جمهوری اسلامی خدماتی به ملت عزیز ارائه نموده است که مشابه آن در هیچ نمونه مشابه دیگری نبوده است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست هم اندیشی معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های منطقه ۴ کشور افزود: جمهوری‌خواهان آمریکا از ابتدا با برجام مخالف بودند اما پس از روی کار آمدن خیلی تلاش کردند که یک اجماع جهانی علیه برجام به وجود بیاورند که در نهایت با مشاوره غلط منافقین، از برجام خارج شدند.

وي اظهار داشت: آمريكائيها چون تصور می کردند که به محض خروج از برجام، ایران نیز از برجام خارج شوند. اما درایت مقام معظم رهبری و رییس جمهور محترم باعث شد که آمریکا در این زمینه تنها بماند و رژیم امریکا به بدعهدی شناخته شود.

وي ادامه داد: جنگ روانی و تحریم اقتصادی آمریکا علیه ایران موضوع تازه ای نیست و دشمنان همیشه سعی در ضربه زدن و اختلاف افکنی در صفوف ملت ایران داشته اند.

استاندار كرمانشاه همچنين بيان داشت: دهه هفتادی ها نسل پرسش و استدلال هستند لذا نمی توانیم با زبان دهه ۶۰ با آنها صحبت کنیم.

وي تاكيد كرد: باید با عملکرد صحیح و امیدآفرینی میان مردم و به ویژه جوانان کشور، سرمایه اجتماعی کشور را تقویت کرد.

مقام عالي استان خاطرنشان ساخت: برای توسعه استان ها، یکی از اقدامات لازم، تفویض اختیارات مدیریتی بیشتر به مراکز استان هاست. هرچند دراین خصوص شاهد مقاومت های متعددی از طرف وزارتخانه ها هستیم.

وي بيان داشت: استان های منطقه زاگرس این قابلیت را دارند که با کمک همدیگر یک مسیر گردشگری جدید و پویا تعریف کنند که باتوجه به ظرفیت های موجود می توانند یک قطب جدید گردشگری ایجاد کنند.

مهندس بازوند گفت: عملیات اجرایی قطعه اول آزادراه کرمانشاه-ایلام با اعتبار ۱۱۲۰ میلیاردتومان از کرمانشاه تا حمیل به زودی آغاز خواهد

وي در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه در استان هاي منطقه 4 كشور اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری در این 6 استان بسیار اثرگذار است که با ایجاد یک شرکت هلدینگ گردشگری و محور گردشگری ایجاد شود كه از اراک شروع و به خوزستان ختم شود و یا بالعکس می تواند حوزه گردشگری و این منطقه را به عنوان یک مقصد گردشگری در کشور مشخص کنیم.

استاندار كرمانشاه ادامه داد: ظرفیت های گردشگری این منطقه بسیار زیاد است ولی نتوانستیم این ظرفیت ها را معرفی کنیم.

وي تصريح كرد: فعال کردن ظرفیت های این شش استان و منطقه زاگرس قادر است كه مشاغل بسیار زیادی ایجاد کند لذا ضرورت دارد كه ظرفیت های گردشگری از طريق صدا و سیمای مراکز شش استان معرفي شود.

همچنين در اين جلسه مهندس مهرداد سالاری معاون هماهنگي امور عمراني استانداري نيز بر تهیه سند گردشگری مذهبی، گردشگری درمانی، گردشگری فرهنگی و طبیعی برای استان های منطقه چهار تاكيد كرد.

وي افزود: به لطف خدا سطح ظرفیت استان های منطقه چهار در حدی می باشد که بتوان از آن حتی برای برنامه ریزی به منظور قراردادهای خارجی با کشورهای همسایه استفاده کرد.

وي بيان داشت: طراحی لوگوی گردشگری نوروز ۹۸ می تواند بر کیفیت و کمیت گردشگری استان های منطقه چهار تاثیر مهمی داشته باشد.

تهیه پکیج در حوزه گردشگری و تعریف سند توسعه عمرانی منطقه چهار، مشارکت شهرداری های منطقه چهار در توسعه عمران شهری و معرفی یک نماد برای هر استان از دیگر موارد مهمی بود که مهندس سالاری بر آن تأکید كرد.

شايان ذكر است هر یک از معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های منطقه چهار ( ایلام، خوزستان، لرستان، مرکزی،همدان و کرمانشاه ) به ارائه نقطه نظرات،پیشنهادات و راهکارهای عملی به منظور توسعه عمرانی استان های منطقه چهار پرداختند.

استفاده از حوزه کرخه به عنوان یکی از سرمایه برای منطقه چهار، احصا اختیارات بیشتر به استانداری ها در حوزه عمرانی از سوی وزارت کشور برای توسعه و پیشرفت، استفاده از ظرفیت های گردشگری، راه های ریلی و آزاد راه ها، توجه به ظرفیت های عتبات عالیات، و ظرفیت های مرزی در خصوص صادرات محصولات استان های منطقه چهار، تلاش جهت جذب اعتبارات ملی برای طرح های مشترک و تهیه سند  توسعه استان های منطقه چهار از جمله مواردي بودند که اعضای جلسه بر آن تأکید و اتفاق نظر داشتند.



اوقات شرعی
آب و هوا