+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

اساس موفقیت کشور، آموزش و پرورش است


استاندار كرمانشاه گفت: اساس موفقیت کشور، آموزش و پرورش است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ "بهمن اميري مقدم" امروز شنبه در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان با تسليت ايام سوگواري سرورو سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اظهار، داشت: جلسات شوراي آموزش و پرورش بسيار مهم و تاثيرگذار هستند كه از همه مديران اين شورا مي خواهيم حضوري فعال در آن داشته باشند.

وي با اشاره به موفقيت دانش آموز كرمانشاه "محمد بهرامی" نفر اول رشته علوم انسانی کنکور ۱۴۰۱ و نخبه علمی کشور بيان داشت:بايد به اين جوان ارزشمند كرمانشاهي تبريك داشته باشيم كه بعد از يك دهه، اين دانش آموز در استان موفق شد كه رتبه اول رشته علوم انساني در كشور را كسب كند و از اين رو ضروري است كه موفقيت اين جوان كرمانشاهي براي ديگر دانش آموزان استان اطلاع رساني شود.

وي تصريح كرد: وقتي كه موفقيت هاي يك دانش آموز براي ديگر دانش آموزان اطلاع رساني شود، بسيار تاثيرگذارتر است و از سوي ديگر تلاش شود تا براي سال آينده دانش آموزان بيشتري از استان موفق به كسب رتبه هاي برتر در كنكور شوند و اين مهم با توجه به استعداهاي درخشان نوجوانان و جوانان استان دست يافتني است.

رئيس شوراي آموزش و پرورش استان در ادامه عنوان كرد: براي شروع سال تحصيلي جديد ضروري است كه تمام مدارس و آموزشگاه هاي سطح استان از لحاظ فضاي ساختماني، فرهنگي و تحصيلي داراي امكانات لازم باشند و براي ايجاد آمادگي اين موضوع ضرورت دارد كه در روز 15 شهريور ماه يعني 15 روز قبل از بازگشايي مدارس با اجراي يك رزمايش اين آمادگي حاصل شود و اگر كمبود و يا مشكلي وجود داشت در مدت باقيمانده رفع گردد.

استاندار كرمانشاه همچنين خواستار برگزاري يك جلسه توجيهي و مشورتي با حضور همه دبيران و معلمين استان شد و بر اساس آن يك دستورالعمل علمي و اجرايي به آنها داده شود تا شاهد يك تحول بسيار خوبي براي سال تحصيلي جديد در استان باشيم.

اميري مقدم تاكيد كرد: بين آموزشگاه ها و مدارس استان بايد يك رقابت علمي صورت گيرد تا در اين راستا هم مدارس موفق شناخته و تشويق شوند و هم اينكه اگر آموزشگاه و مدرسه اي در اجراي برنامه هاي علمي ضعيف شناخته شد، تذاكرات لازم به آن داده شود.

وي در ادامه بر همكاري بيشتر دستگاه هاي اجرايي با آموزش و پرورش استان به منظور تسريع در اجراي برنامه هاي علمي تاكيد كرد.

مقام عالي استان بر خلاقيت هاي بيشتر از سوي معلمين استان به منظور ارائه مباحث علمي در مدارس تاكيد كرد و گفت: بايد به دنبال خلاقيت هاي جديد باشيم زيرا آموزش و پرورش اساس آموزش در كشور است و با آموزش و پرورش اصولي و روبه رشد در كشور شاهد توسعه و پيشرفت در جامعه خواهيم بود و به نحوي اساس تمام موفقيت هاي مهم در يك كشور با يك آموزش و پرورش خوب و عالي شكل مي گيرد.

وي همچنين خواستار استعداد سنجي از دانش آموزان به منظور شكوفايي استعداد آنان شد و گفت: بايد استعداد دانش آموزان بر اساس علاقمندي به رشته هاي مختلف سنجيده شود و بر اساس استعداد و علاقمندي موجود، رشته هاي تحصيلي و فني براي دانش آموزان كه آينده سازان كشور هستند، تعيين شود.

اميري مقدم بيان داشت: مشاوره تحصيلي به خانواده ها نيز براي تعيين رشته دانش آموزان بر اساس استعداد و علاقه آنها بسيار مهم است تا دانش آموزان بدون استرس و بر اساس علاقمندي به رشته هاي علمي و فني گرايش پيدا كنند كه اين مهم براي جامعه هم نتيجه بخش و هم اثرگذار خواهد بود.

وي همچنين خواستار تعيين تكليف بازماندگان از تحصيل شد و گفت: دستگاه هاي اجرايي با همكاري آموزش و پرورش استان بايد به دنبال ريشه كني بيسوادي در استان باشند.

 



اوقات شرعی
آب و هوا