+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

از همراهی و‌تلاش ائمه محترم جمعه در مقابله و مبارزه با کرونا تشکر می کنم/ مشارکت گسترده کرمانشاهیان در رزمایش مواسات با کمک ۵۸۰ میلیارد ریالی به نیازمندان


استاندار کرمانشاه گفت: رزمایش مواسات و همدلی به فرمایش مقام معظم رهبری در استان با محوریت امام جمعه معزز آغاز شده و تاکنون مردم و نهادهای انقلابی در کمک به نیازمندان مشارکت گسترده ای داشته اند که قابل تقدیر است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ «هوشنگ بازوند» در نشست هم اندیشی شورای اهل سنت که  با حضور نماینده ولی فقیه در استان و اعضای شورای افتا و روحانیت و‌ ائمه جمعه اهل سنت برگزار شد؛ اظهار داشت: ائمه محترم جمعه در اقناع سازی، ایجاد همدلی و‌ همراهی در مردم برای مشارکت بیشتر در انجام اقدامات پیشگیرانه و کنترل و مبارزه با کرونا نقش مهمی بر عهده دارند.

بازوند افزود: این ویروس جهانشمول همه دنیا را فرا گرفته و قابل درمان نیست، اما با مشارکت مردم قابل کنترل است و امروز شاهد هستیم ایران اسلامی با تلاش جهادی و ایثار کادر بهداشت و درمان، پزشکان و‌ پرستاران در مقایسه با دیگر کشورها عملکرد بهتری در کنترل و مبارزه با کرونا داشته و دولت از تمامی ظرفیت ها و امکانات برای حفظ سلامت مردم استفاده کرده است..

نماینده عالی دولت در استان؛ ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا خاطرنشان ساخت: بیش از ۸۰ درصد مردم در انجام طرح ها و‌ پروتکل های بهداشتی مشارکت داشته اند و علی رغم اینکه از کرمانشاه در تحلیل عملکرد طرح های غربالگری به لحاظ کمی و کیفی در مقایسه با دیگر استانها در وزارت بهداشت تجلیل می شود؛ اما مردم و مسوولین باید با جدیت بیشتر و تلاش وافر در کنترل این بیماری باید همیاری اثرگذار و‌ مستمری داشته باشند.

استاندار کرمانشاه از تلاش خیرین و تولیدکنندگان برای تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم سخن گفت و بیان داشت: امروز با کار جهادی روزانه ۱۱۰ هزار ماسک در استان تولید می شود در حالیکه قبلاً هیچگونه واحدی برای تولید ماسک نداشتیم.

وی در ادامه آغاز غربالگری مرحله دوم بیماری کرونا را یادآور شد و گفت: در این زمینه هم‌ جزء استانهای پیشرو هستیم و با شناسایی مبتلایان کلیه ارتباطات اجتماعی افراد بیمار نیز رصد و علاوه بر قرنطینه فردی پایش اطلاعاتی کامل برای قطع زنجیره انتقال نیز انجام می شود.

استاندار کرمانشاه افزود: تنها در دو استان کرمانشاه و زنجان هم از بیماران سرپایی و هم بستری تست گرفته می شود که با پیش بینی ۴۰۰ تخت فعلی برای بیماران مشکلی در ارائه خدمات درمانی نداریم و هم اکنون نیز فقط ۱۶۸ بیمار بستری داریم و روند فوتی ها نیز نزولی است.

بازوند افزود خوشبختانه در معدل نسبت ترخیصی ها بسیار بیشتر از بیماران بستری است و خیلی از افراد نیز نیاز به بستری ندارند، اما این آمار نمی تواند تضمین کننده شرایط مطلوب باشد و باید تلاش جهادی تا کنترل کامل بیماری ادامه یابد.

مقام ارشد استان از تلاش های دولت تدبیر و‌ امید و ریاست محترم جمهور در ستاد ملی کرونا تقدیر کرد و یادآور شد: علاوه بر پیش بینی جبران خسارت اصناف مختلف امکان پرداخت۲۳ هزار میلیارد تومان وام یک میلیون‌ تومانی قرض الحسنه نیز برای خانواده های تحت پوشش یارانه فراهم شده است.

بازوند از مشارکت نهادهای انقلابی، حمایتی و مردمی برای کمک به نیازمندان  و اقشار آسیب دیده از کرونا در رزمایش مواسات و همدلی   

 تشکر کرد و گفت: تاکنون ۵۸۰ میلیارد ریال توسط این نهادها کمک جمع آوری شده و بین نیازمندان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون هشت هزار نفر واجد شرایط دریافت بیکاری در استان در سامانه ثبت نام کرده اند؛ گفت: از صنعتگران تشکر می کنم زیرا کمتر از ۵ درصد این افراد به دلیل محدودیت فعالیت واحدهای صنعتی بیکار شده اند و‌صنعت استان هم اکنون پویاست و‌ بیشتر این افراد نیروهای پیمانکاران هستند که به دلیلی تعطیلی موقت پروژه ها بیکار شده اند.   

استاندار کرمانشاه همچنین از مساعدت ۴ میلیارد تومانی بنیاد مستعضفان به کولبران خبر داد و افزود: در این زمینه نیز با طراحی ساز و کار مناسب در شرایط پرداخت تسریع و تسهیل صورت خواهد گرفت.وی در خاتمه گفت: در سال جهش تولید باید همه برای تحقق شعار بکوشیم، خوشبختانه امروز مرز شوشمی نیز بازگشایی شد و فعالیت مرز شیخ صله هم از شنبه آغاز می شود و‌ در عمل با پویایی مرز پرویزخان روند صادرات استان سیر صعودی به خود خواهد گرفت.



اوقات شرعی
آب و هوا