+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

از ظرفيت هاي استاني وملي در بخش ICT غافل نباشيم

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري گفت: با توجه به ظرفيت ها و سرمايه هاي استاني و ملي در بخش ICT نبايد از اين بخش براي افزايش توليد، خلق ثروت و اشتغالزايي در استان غافل باشيم.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس رضا رحينمي امروز در جلسه هماهنگي لازم براي بهره گيري بيشتر از توانمندي هاي شركت هاي دانش بنيان استان كه در سالن جلسات استاندار يرگزار شد، افزود: شركت هاي خصوصي كارآفرين و دانش بنيان بايد محور بسياري از تحولات بخش نرم افزاري و سخت افزاري ICT در استان باشند زيرا استان در اين زمينه داراي توانمندي هاي ويژه اي است.

وي با اشاره به رويكرد مثبت دولت در خصوص تعامل و ارتباط با با دنيا تصريح كرد: با توجه به اين رويكرد دولت شركت هاي دانش بنيان و دستگاه هاي اجرايي مرتبط بايد از اين فرصت در جهت خلق ثروت و توسعه اشتغال و توليد در استان استفاده كنند.

رئيس كارگروه پژوهش و فنآوري استان يكي از عوامل مهم براي كمك به توسعه و پيشرفت در استان را توجه ويژه به مزيت ها و توانمندي هاي بخش ICT عنوان كرد و گفت: خوشبختانه ظرفيت ها و توانمندي هاي خوبي در استان براي توسعه اين بخش وجود دارد كه شركت هاي خصوصي دانش بنيان در اين زمينه مي توانند محرك و توسعه آن باشند.

مهندس رحيمي توجه به توسعه بخش ICT را اقدامي موثر براي كاهش نرخ بيكاري در استان عنوان كرد و گفت: با توجه به فارغ التحصيلان رشته هاي مختلف در استان با ارائه برامه اي مي توان علاقمندي و زمينه ارتباط آنان با اين بخش را بيشتر كرد و بدون ترديد با گرايش دادن جوانان به اين سمت علاوه بر اينكه نرخ بيكاري در استان كاهش پيدا مي كند از سوي ديگر ثروت و توليدي بيشتري براي استان خلق مي شود.

وي با اشاره به انجام كارهاي مربوط به پرتال استانداري از سوي جوانان پارك علم و فنآوري كرمانشاه گفت: ما در استانداري به توانمندي و خلاقيت جوانان كرمانشاهي اعتقاد داريم و طي چند مدت گذشته عليرغم صدها تقاضا براي انجام كار مربوط به نرم افزاري پرتال استانداري از سوي ديگر استان ها، اين كار را به جوانان كرمانشاهي واگذار كرديم كه خوشبختانه كار به بهترين نحو ممكن صورت گرفت و هم اكنون شركت ايران خودور كشور با توجه به اجراي خوب آن خواستار اجراي طراحي پرتال خود توسط همين جوانان كرمانشاهي شده است.

وي خواستار اطلاع رساني از توانمندي هاي جوانان كرمانشاهي در زمينه هاي مربوط به بخشICT از طريق سازمان هاي مرتبط به سطح كشور شد و گفت: نبايد از ظرفيت هاي استاني و ملي براي واگذاري كارها و طراحي هاي بخش ICT به جوانان كرمانشاهي غافل باشيم لذا با توجه رويكردهاي جديد دولت بايد علاوه بر استفاده از ظرفيت هاي استاني و ملي حتي بايد به دنبال ظرفيت هاي موجود در دنيا نيز باشيم و اين كار با اطلاع رساني درست از توانمندي هاي جوانان استان قابل انجام است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري تصريح كرد: ما در استان كرمانشاه به عنوان نظام دولتي آماده هر گونه همكاري و حمايت براي توسعه شركت هاي دانش بنيان هستيم و در اين راستا از تمامي دستگاه ها و عوامل ذيربط مي خواهيم كه نهايت اهتمام و تلاش خود را براي توسعه اين بخش كه منجر به افزايش توليد و ثروت مي شود، بكار گيرند.

وي با طرح اين سوال كه تا حالا به چه اندازه براي استفاده از ظرفيت هاي نرم افزاري در استان و كشور كار صورت گرفته است، دستگاه ها و شركت هاي مرتبط با دانش بنيان را به كار و تلاش بيشتر براي اسفاده از اين ظرفيت ها فراخواند.

وي با اشاره به اين فرمايش اميرمومنان حضرت علي(ع) مبني بر اينكه فرصت ها مانند ابر در گذر هستند اظهار داشت: اگر از اين فرصت هاي موجود به درستي استفاده نشود بدون ترديد مديران و عوامل اجرايي اين بخش مورد سرزنش قرار خواهند گرفت لذا همه بايد تلاش و جديت خود را براي بهره گيري از اين فرصت ها كه محرك توسعه و زمينه ساز پيشرفت بيشتر براي جامعه است، افزايش دهيم.

رئيس كارگروه پژوهش و فنآوري استان با اشاره به وجود بازار عراق و نياز آن كشور به طراحي هاي سخت افزاري و نرم افزاري بخش ICT در داخل استان خاطرنشان ساخت: بايد اين ظرفيت ها و توانمندي هاي موجود در اين بخش استان به عراقي ها منتقل شود تا بتوانيم در بازار عراق تاثيرگذار در خصوص شبكه هاي نرم افزاري و سخت افزاري اين بخش  باشيم و اگر اين كار صورت نگيرد ديگران استفاده خواهند كرد.

مهندس رحيمي همچنين با اشاره به ساختمان در حال ساخت ديتا سنتر در كرمانشاه بيان داشت: با اتمام ساخت اين ساختمان، كرمانشاه به هاب منطقه ICT در منطقه تبديل مي شود لذا از هم اكنون بايد بسترها و آمادگي هاي لازم براي توسعه اين بخش به منظور افزايش توليد و ثروت در استان صورت گيرد.

وي پيگيري، جديت و خواستن را از عامل هاي مهم براي حل مشكلات و حركت به سمت توسعه عنوان كرد و گفت: امروز خلق ثروت در دنيا به سمت رشته هاي مربوط به ICT است بنابراين همگي وظيفه داريم از قابيلت هاي اين بخش براي توليد ثروت و اشتغال در استان استفاده كنيم.

 

 

 



اوقات شرعی
آب و هوا