+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

اجرای طرح سردسیری یک اولویت مهم برای کرمانشاه است / سازگاری با کم آبی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

مهندس بازوند استاندار کرمانشاه صبح امروز دوشنبه در کارگروه سازگاری با کم آبی استان اظهار داشت: اجرای طرح سردسیری و انتقال آب رودخانه سیروان به دشت های روانسر، سنجابی، کوزران، ماهیدشت و کرمانشاه می تواند در توسعه استان بسیار اثرگذار باشد.

وی افزود: مدیریت ارشد استان با جدیت تمام در راستای اجرایی شدن طرح سردسیری تلاش می کند و تاکنون پیگیری های مداوم و منظمی را در این زمینه انجام داده است. این موضوع در سفر آخر هفته وزیر نیرو به استان نیز پیگیری خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت: تغییرات اقلیمی موجب کاهش بارندگی ها شده و در این شرایط ضرورت برنامه ریزی برای افزایش بهره وری و مدیریت بهتر آب کاملا احساس می شود.

این مقام عالی استان عنوان کرد: مدیران حوزه آب و فاضلاب روستایی و شهری و آب منطقه ای باید برنامه های مدون خود را پیرامون مدیریت کم آبی و سازگاری با این شرایط در استان ارایه دهند.

وی ادامه داد: تا ساعت 8 صبح روز گذشته 400 میلیمتر بارندگی در سال بارشی جاری در استان داشته ایم که این میزان 8 درصد کاهش نسبت به سال گذشته و میانگین بلندمدت را نشان می دهد.
 
مهندس بازوند بیان کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون حدود  2 هزار حلقه چاه غیرمجاز و فاقد پروانه پلمب شده است. پلمب 500 چاه دیگر نیز در سال 97 در دستور کار قرار دارد.

استاندار کرمانشاه گفت: اصلاح الگوی کشت در کاهش مصرف آب بسیار اثرگذار است و نوع کشت پیشنهادی باید برای کشاورز از صرفه اقتصادی برخوردار باشد تا از آن استقبال شود.

وی خاطرنشان کرد: سازگاری با کم آبی نیازمند فرهنگ سازی است  و در این زمینه باید از تمامی ظرفیت ها بهره گرفت.

مهندس بازوند عنوان کرد: بخش های وسیعی از کشور، نیمه خشک و کم باران است و مردم باید سازگاری با کم آبی را فرابگیرند.



اوقات شرعی
آب و هوا