+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه خبر داد:

اتمام بازسازی ۱۴ هزارمین واحد در مناطق زلزله زده

استاندار كرمانشاه گفت: بازسازی ۱۴ هزارمین خانه در  ۱۱ همین ماه از زلزله به اتمام رسیده است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند صبح شنبه ۲۱ مهرماه در آیین آغاز عملیات اجرایی بازسازی حرم مطهر حضرت احمد ابن اسحاق (ع) که با حضور حضرت آیت اله علما امام جمعه کرمانشاه و نماینده ولی فقیه در استان و دکتر تابش رئیس بنیاد مسکن کشور در سرپل ذهاب برگزار شد؛ اظهار داشت:  این روزها یادآور سفر تاریخی و پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب در مهرماه سال ۹۰ به کرمانشاه است و این سفر مصوبات بسیار ارزشمند و راهگشایی برای کمک به توسعه و اشتغال استان داشتند.

وي بيان داشت: حضور رهبر معظم انقلاب در همان روزهای اول زلزله در میان مردم، موجب آرامش و قوت قلب آسیب دیدگان شد.

مقام عالي دولت در استان ادامه داد: ایشان در این سفر بر سه راهبرد مهم و ارزشمند مدیریتی شامل مدیریت متمرکز، فرصت سازی از تهدید زلزله و شتاب بخشیدن به کارها، تاکید کردند.

 وي خاطرنشان ساخت: این زلزله تبدیل به یک زلزله وحدت آفرین گردید و مصداق بارز انسجام ملی بود و نقطه آغازین این وحدت شکوهمند نیز حضور رهبر معظم انقلاب در سرپل ذهاب بود و سرآغاز شتاب گرفتن کارها و فرصت سازی ها بود‌.

مهندس بازوند گفت: در این زلزله۶۷۰۰ واحد مسکونی در شهر سرپل ذهاب تخریب شدند که علاوه بر بازسازی آن ها، ۳ هزار واحد آسیب پذیر دیگر نیز بازسازی می شوند که این خود یک فرصت سازی از دل تهدید است.

وي افزود: بازسازی ۱۴ هزارمین خانه در  ۱۱ همین ماه از زلزله به اتمام رسیده است.

استاندار كرمانشاه اظهار داشت: عملیات بازسازی در شرایطی انجام شده که چند ماه صرف اسکان اضطراری و اسکان موقت شده و دو ماه نیز شاهد بارندگی بوده ایم. به عبارتی این ۱۴ هزار واحد در ۷ تا ۸ ماه بازسازی شده اند که یک کار ارزنده و مصداق سرعت در کار و فرصت سازی محسوب می شود.

وي خاطرنشان ساخت: حدود ۱۱۵ مسجد نیازمند تعمیر و بازسازی هستند که ۱۵ میلیارد اعتبارات دولتی برای اینکار اختصاص داده ایم.

مهندس بازوند افزود: برای بازسازی و تعمیر مراکز فرهنگی در مناطق زلزله زده نیز ۳۵ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان اختصاص داده ایم.

وي در پايان گفت: پروژه بازسازی حرم مطهر حضرت احمد ابن اسحاق (ره) ۱۶ میلیارد اعتبار نیاز  دارد که ۵ میلیارد تومان آن توسط استانداری و مابقی توسط اوقاف و بنیاد مسکن تامین اعتبار می شود. بنیاد مستضعفان نیز در بخش تامین سیمان پروژه مشارکت می کند.



اوقات شرعی
آب و هوا