+ 0 -
ADA

مهندس بازوند استاندار کرمانشاه در نشست شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راهها:

آمار تصادفات نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است

استاندار كرمانشاه گفت: آمار تصادفات برون‌شهری و درون شهری بر اساس گزارش یازده ماهه، نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راهها اظهار داشت: در  تصادفات علاوه بر هزینه‌های اقتصادی، هزینه‌های روحی روانی و اجتماعی هولناکی برای جامعه دارد و بسیاری از آسیب های اجتماعی نتیجه از دست رفتن سرپرست خانوارها در تصادفات است.

وي بيان داشت: آمار تصادفات برون‌شهری و درون شهری بر اساس گزارش یازده ماهه، نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است و این کاهش نرخ کلی در حالی صورت گرفته است که در شش ماهه اول سال با افزایش نرخ روبرو بوده‌ایم لذا نقش دستگاه های ذیربط به ویژه پلیس و راهداری در کاهش آمار تصادفات موثر بوده است که جای تشکر دارد.

وي ادامه داد: در سال گذشته ۴۳۶ نفر و امسال ۴۰۲ نفر در تصادفات استان جان خود را از دست داده‌اند. و این یعنی مجموعا در آمار تصادفات درون شهری و برون شهری حدودا ۳۶ درصد کاهش داشته ایم.

مقام عالي استان تاكيد كرد: مهندس سالاری مدیریت کنند که دستگاه ها به ویژه در ایام نوروز از ارائه آمارهای پراکنده و غیرمتقن خودداری کنند و مراقب آرامش روانی شهروندان و مهمانان نوروزی باشیم.

وي با بيان اينكه نقایص روشنایی معابر درون شهری و محورهای مواصلاتی برون شهری بايد تا قبل از نوروز رفع شود، افزود: دیروز رسما حکم کلانشهر شدن کرمانشاه را به شهردار کرمانشاه ابلاغ کردیم و کسی که در کلانشهر زندگی میکند توقع دارد خدماتی که دریافت می کند درخور نام کلانشهر باشد.

استاندار كرمانشاه اظهار داشت: برای سال ۹۸ باید پروژه‌هایی مشخص کنیم که در افزایش رفاه و آسایش شهروندان تاثیر مشخص داشته باشد.

مهندس بازوند افزود: دستگاه های ذیربط در طراحی هشدارهای جاده‌ای از الفاظ مثبت و تصاویر خوشایند انگیزشی استفاده کنند و در همه‌ی طراحی‌ها، روحیات خانواده‌ها و به ویژه کودکان مدنظر باشد.

وي تصريح كرد: خاطراتی که از سفر به کرمانشاه در ذهن مسافران و گردشگران شکل می گیرد و باقی می ماند در آینده صنعت گردشگری و افق اقتصادی استان بسیار موثر است لذا در این زمینه علاوه بر خدمات مطلوب، خوشرفتاری مسئولین و به ویژه پلیس بسیار تعیین کننده خواهد بود.



اوقات شرعی
آب و هوا