+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

آغاز فازنخست آزمایش انسانی واکسن کرونا نتیجه تلاش شبانه روزی و اعتماد به دانشمندان ایرانی است/ ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در فرآیند تولید واکسن نقش آفرینی ارزنده ای داشته است


استاندار کرمانشاه گفت: همت و تلاش شبانه روزی دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن کرونا که با حمایت ویژه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آغاز شد؛ کاری بسیار ارزشمند است که در تاریخ کشور ماندگار خواهد شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که امروز ( 10 دی) در محل سالن شهدای دولت برگزار شد؛ اظهار داشت: نقش آفرینی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مدیریت جناب آقای دکتر مخبر در فرآیند تولید واکسن ایرانی بی نظیر و قابل تقدیر است که نشان می دهد با اتکا به توانمندی متخصصان داخلی که نماد تلاش در راستای تحقق شعارهای اقتصاد مقاومتی است؛ می توان در مبارزه با کرونا نیز به چنین دستاورد بزرگی رسید.

وی افزود: داوطلب شدن دختر دکتر مخبر در فاز نخست آزمایش انسانی واکسن کرونا حاکی از ایمان، باور و اعتماد مجموعه به دانشمندان کوشای ایرانی است که دیروز این فرآیند آغاز شد و جا دارد از همکاری وزارت بهداشت، معاونت علمی ریاست جمهوری و دانشمندان شجاع کشور با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) صمیمانه به عنوان شهروند ایران اسلامی سپاسگزارم.

نماینده عالی دولت در استان به اقدامات موثر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این ستاد هر زمان در استان کرمانشاه فعالیتی داشته است منشاء خیر و برکت برای مردم بوده و در حوزه محرومیت زدایی، اشتغالزایی و بحران های سنوات گذشته و کرونا نقش آفرینی ارزنده ای داشته که شایسته تقدیر و تشکر است و برای این عزیزان در مسیر پیش رو برای تولید واکسن کرونا که خدمتی بزرگ به مردم می باشد، آرزوی موفقیت داریم.

بازوند به روند کاهشی تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از بیماری کرونا اشاره کرد و بیان داشت: همکاری و مشارکت بسیار موثر مردم در رعایت توصیه های بهداشتی سبب شد در دو ماهه گذشته با تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان، فرمانداران و فعالان طرح جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد بهبود وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا باشیم به گونه ای تمامی شهرستانها در وضعیت زرد قرار گرفته اند.

وی افزود: این کار ماحصل انسجام، وحدت و همکاری بسیار خوب مردم در استان است به طوریکه از 24 نفر فوتی روزانه امروز به صفر و یک نفر رسیده ایم و تعداد بستری ها نیز 80 درصد کاهش داشته است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: از بسیجیان فعال در طرح حاج قاسم، اصناف و بازاریان صبور و دلسوز و نیروهای نظامی در اجرای محدودیت های هوشمند تقدیر می کنم و تأکید دارم نباید به این شرایط مغرور شویم و پروتکل ها را رعایت نکنیم، زیرا ممکن است وارد پیک جدیدی شویم.

 بازوند با بیان اینکه رعایت توصیه های بهداشتی نشان داد که می توان به قطع زنجیره انتقال کرونا امیدوار بود؛ گفت: اگر توصیه های بهداشتی را رعایت نکنیم، حتما گرفتار می شویم و احتمال دارد وارد پیک چهارم شویم.

 



اوقات شرعی
آب و هوا