+ 0 -
ADA

کرمانشاه بر مدار تولید و اشتغال؛

آغاز به کار خط تولید پژو پارس به همت جوانان توانمند کرمانشاهی


خط تولید آزمایشی خودرو پژو پارس کارخانه ایران خودرو کرمانشاه آغاز به کار کرد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه امروز 12 اردیبهشت ماه خط تولید آزمایشی پژو پارس کارخانه ایران خودرو کرمانشاه با حضور خبرنگاران خبرگزاری ها و مطبوعات آغاز به کار کرد.

این پروژه بزرگ و اشتغال زا تنها پروژه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در گروه صنعتی ایران خودرو به استان کرمانشاه است که در دوران دولت تدبیر و امید با جدیت برای اجرایی شدن آن تلاش شد و از اول مهرماه 1394 عملیات اجرایی آن آغاز گردید و هم اکنون خط تولید این شرکت به شکل آزمایشی به بهره برداری رسیده است.

با بهره برداری از این پروژه کرمانشاه چهره ای صنعتی تر به خود گرفته و زمینه و بستر شکل گیری ده ها واحد صنعتی پایین دستی را در استان فراهم خواهد کرد که هر کدام از این واحدها زمینه اشتغال زایی را برای ده ها جوان مستعد و جویای کار کرمانشاهی فراهم خواهد کرد. با توجه به نزدیکی این پروژه به شهرک های صنعتی استان و قیمت بسیار مناسب زمین بستر لازم برای احداث واحدهای تولید قطعات خودرو کاملا مهیا است.

در واقع بهره برداری از کارخانه ایران خودرو کرمانشاه گامی مهم و اساسی در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است که در ابتدای سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال طرح گردید و دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی و جدیت به دنبال تحقق عینی و عملی آن است.

کارخانه ایران خودرو صحنه با پیگیری های مستمر دکتر رازانی استاندار کرمانشاه و اهتمام ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل ایران خودرو کشور به مرحله بهره برداری رسیده است.

با راه اندازی این مجموعه علاوه بر پیوستن کرمانشاه به جمع معدود استان های خودروساز کشور، سایت خودروسازی کرمانشاه به لحاظ سطح نیز از دیگر استان ها من جمله فارس، خراسان و آذربایجان متمایز خواهد شد.

تولیدات این مجموعه در مرحله اول از خودرو سمند به پژو پارس تغییر یافت که یک تغییر مثبت است. همچنین در ادامه با قول مساعد وزیر صنعت و معدن خط تولید یک خودروی مدرن و به روز در این مجموعه خودروسازی راه اندازی می شود. این خودرو با هدف صادرات تولید می شود و با توجه به دسترسی آسان کرمانشاه به بازار عراق و اقلیم کردستان این مهم به آسانی در دسترس است.

این پروژه در زمان ساخت برای 200 تن از جوانان کرمانشاهی اشتغال مستقیم ایجاد کرده است که یک رقم چشمگیر و قابل قبول محسوب می شود.

این کارخانه از ظرفیت مونتاژ و تولید سالانه 15 هزار دستگاه پژو پارس برخوردار است که حداکثر تا دو ماه آینده به این ظرفیت تولید خواهد رسید. همچنین این کارخانه در ادامه و طی سال جاری به سطح تولید تجاری خواهد رسید.

در فاز اول 187 نفر در این مجموعه مشغول به کار خواهند شد. بر اساس فراخوان منتشر شده و از طریق برگزاری آزمون رسمی تاکنون 85 نفر جذب شده اند که همگی از جوانان مستعد و توانمند کرمانشاهی هستند. بقیه نیروهای مورد نیاز نیز به تدریج جذب و مشغول بکار می شوند.

همچنین تا پایان سال با راه اندازی شیفت دوم کاری، تولید این مجموعه دو برابر می شود و اشتغال این واحد مهم صنعتی به 320 نفر افزایش می یابد.

بودجه برآورد شده برای این طرح 57 میلیارد تومان می باشد که 45 میلیارد تومان سهم بانک صنعت و معدن و 12 میلیارد تومان سهم ایران خودرو بوده و تاکنون بالای 75 درصد این بودجه جذب شده است.



اوقات شرعی
آب و هوا