+ 0 -
ADA

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه:

آسیب های اجتماعی مانند شبکه ای در هم تنیده عمل می کنند


مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: آسیب های اجتماعی در جامعه همچون شبکه ای در هم تنیده و پیچیده عمل می کنند.

به گزارش واحد خبراداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛  مديركل اجتماعي و فرهنگي استانداري كرمانشاه در همايش روز جهاني ايدز به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي گفت: استان كرمانشاه در بحث آسيب هاي اجتماعي به دلايل مختلف شرايط مناسبي ندارد و نیازمند توجه ویژه و کار فوق العاده است. متاسفانه پس از جنگ تحميلي ، تخريب چند شهرستان استان باعث رشد شديد بافت ناكارآمد شهری که از آن به حاشیه نشینی یاد میکنند؛ شد.

عليرضا گودرزي عنوان کرد: موضوع حاشیه نشینی بستري براي افزايش آسيب هاي اجتماعي از جمله افزایش مبتلایان به بیماری ايذر شده است.

وي با بيان اينكه آسيب هاي اجتماعي به صورت يك شبكه درهم تنيده عمل می کنند ادامه داد: مبارزه با آسيب هاي اجتماعي از دغدغه هاي رهبرمعظم انقلاب است و تاكنون مسئولان ارشد نظام جلسات مختلفي را در این خصوص در حضور ایشان تشكيل داده اند. ایشان ضمن تعیین نقشه راه برای مبارزه در این حوزه مهم، از آسيب هاي اجتماعي به عنوان غمی بزرگ براي مسئولان نام مي برند.

مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري با اشاره به نقش دولت در كاهش آسيب هاي اجتماعي گفت: دولت تدبير و اميد در راستاي كاهش اين آسيب ها كارهاي خوبي انجام داده و منابع مالي و اعتبارات خوبي به اين امر اختصاص داده است. البته باید اذعان نمود دولت به تنهایی نمی تواند همه این مشکل را حل کند بنابراین مردم با مشارکت خود و سازمان های مردم نهاد نیز به صورت منسجم باید در این زمینه کمک کنند.

گودرزي با اشاره به بيماري ايدز به عنوان يكي از آسيب هاي اجتماعي جامعه امروز افزود: بیماری ایدز یک آسیب و معضل اجتماعی است که در کنار سایر آسیب ها از جمله اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق مورد توجه است به همین دلیل آموزش و اطلاع رساني جدی به مردم در این راستا ضروري است و آگاه سازی و حرکت نمودن با برنامه ریزی، میزان موفقیت در کاهش و کنترل را افزایش خواهد داد. 

وي افزود: برای مقابله موثر با ايدز  همه دستگاه ها ي مرتبط باید تلاش های فراگیری در زمینه جلوگيري از افزايش آمار مبتلايان به اين بيماري انجام دهند و لازمه آن آموزش مردم در زمینه رابطه جنسی ایمن ، حمایت اجتماعی از بیماران به منظور توانمندسازی و افزایش امید به زندگی ، تسهیل ازدواج جوانان و کاهش رفتارهای پرخطر جنسی و  برنامه کاهش آسیب در گروه های دارای رفتارهای پرخطر و ... است.



اوقات شرعی
آب و هوا