+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

آزاد راه ها به معناي واقعي منجر به توليد ثروت در استان ها خواهند شد/ احداث بندر خشك يك فرصت براي توسعه و پيشرفت استان است

استاندار كرمانشاه گفت: به دنبال جذب سرمايه گذار براي احداث آزاد ر اه ها در استان از جمله آزادراه همدان به كرمانشاه و كرمانشاه به خسروي هستيم زيرا اين پروژه ها نقش بسيار مهمي در توسعه استان خواهند داشت.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در جلسه كارگروه اقتصاد مقاومتي استان،  با اشاره به كلنگ زني احداث آزاده راه بيستون _كرمانشاه به حميل اظهار داشت: طي چند مدت گذشته در فضاي مجازي اجراي اين پروژه را مورد نقد قرار گرفت و بايد اين موضوع را به فال نيك بگيريم كه مردم استان نسبت به اجراي پروژه ها، توسعه و سازندگي استان حساس هستند و وطيفه مديران ذيربط است كه اجراي اين پروژه را براي مردم تشريح كنند.

وي تاكيد كرد: مردم حق دارند كه در جريان چگونگي اجراي پروژه ها قرار گيرند لذا مديران موظف هستند كه براي مردم بيشتر توضيح دهند.

وي با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته در سال هاي پس از انقلاب اسلامي براي ساخت آزاده راه ها تصريح كرد: قبل از انقلاب تنها آزاد راه تهران به قم و تهران به قزوين وجود داشت و ديگر هيچ آزاد راهي در كشور ساخته نشد اما پس از انقلاب اسلامي بحث احداث آزاد را ه ها مطرح شد و نياز به احداث اين پروژ ها به عنوان زيرساخت ها و شبكه هاي جاده اي به عنوان يك نياز كشور احساس گرديد.

وي با بيان اينكه دولت در حال حاضر تمايل به احداث آزاد راه ها با كمك و همكاري بخش خصوصي دارد گفت: دولت قصد دارد كه روند احداث اين پروژه ها به صورت 50 _50  بامشاركت بخش خصوصي انجام شود و پس از ساخت 25 سال در اختيار بخش خصوصي قرار گيرد كه همين موضوع منجر به اجراي بهتر و دقيق تر پروژه ها خواهد شد زيرا سرمايه گذار و بخش خصوصي بواسطه اينكه بايد اين پروژه ها در اختيار خودش باشد لذا تلاش مي كند كه آزاد راه ها با كيفيت هر چه تمامتر ساخته شوند.

نماينده عالي دولت در استان ادامه داد:  قبل از كلنگ زني مسير بيستون به حميل حتي يك متر آزاد راه در استان وجود نداشت و با احداث اين پروژه تلاش داريم كه روند احداث چنين پروژه هايي در استان شتاب بگيرد و احداث آزاده بيستون به حميل با مشاركت بخش خصوصي انجام مي گيرد كه بدون ترديد نقش بسيار مهمي در توسعه استان خواهد داشت.

مهندس بازوند يكي از پيش زمينه هاي احداث بندر خشك در استان را وجود زيرساخت هاي جاده اي و ريلي عنوان كرد و گفت: خوشبختانه استان كرمانشاه به عنوان بندر خشك منطقه غرب مورد تصويب قرار گرفته است كه كارهاي مطالعاتي اين موضوع در حال انجام و قرار است كه اين پروژه توسط بخش خصوصي در زميني به وسعت 400 هكتار و اعتباري بالغ بر 900 ميليارد تومان احداث شود.

استاندار كرمانشاه ادامه داد: اگر آزاد راه در استان نداشته باشيم هيچ سرمايه گذاري رغبت به به احداث بندر خشك نخواهد كرد زيرا احداث چنين پروژه هايي بدون داشتن زيرساخت هاي جاده اي و ريلي توجيه اقتصادي ندارد زيرا سرمايه گذار زماني مبادرت به احداث بندر خشك مي كند كه براي وي توجيه اقتصادي مانند داشتن آزاده راه وجود داشته باشد.

مهندس بازوند با اشاره به استفاده بعضي از استان ها از ارز با قيمت پايين در سنوات گذشته گفت: همچنان كه ما سال هاي گذشته استان را بواسطه عدم شكل گيري روند احداث زيرساخت ها به ويژه آزاد راه ها مورد نقد قرار مي دهيم بدون ترديد آيندگان هم ما را چنانچه تلاشي براي ساخت آزاد راه ها به عنوان پيش زمينه احداث بندر خشك انجام ندهيم، مورد نقد قرار خواهند داد چرا كه احداث بندر خشك يك فرصت براي توسعه و پيشرفت استان است كه نبايد بگذاريم اين فرصت براي استان از دست برود.

مقام عالي استان تصريح كرد: ما در حال حاضر به دنبال جذب سرمايه گذار براي احداث آزاد راه همدان به كرمانشاه و كرمانشاه به خسروي هستيم كه اجراي اين پروژه به صورت 50 درصد توسط دولت و 50 درصد توسط بخش خصوصي انجام خواهد شد و دولت از اجراي اين پروژه ها حمايت و استقبال مي كند.

استاندار كرمانشاه خاطرنشان ساخت: آزاد راه ها از عواملي هستند كه به معناي واقعي منجر به توليد ثروت در جامعه مي شوند زيرا با احداث آزاد راه ها و پرداخت عوارض، اين عوارض در اقتصاد استان تاثير گذار خواهد بود.

مهندس بازوند با بيان اينكه اهميت آزاد راه ها بسيار زياد است، گفت: بايد شرايطي در استان ايجاد كنيم كه سرمايه گذار تمايل به احداث آزاد راه ها پيدا كند زيرا اين موضوع منجر به تسريع در ساخت و  احداث بندر خشك خواهد شد.

استاندار كرمانشاه همچنين در اين جلسه با اشاره به اجراي پروژه راه آهن كرمانشاه به خسروي خواستار تسريع در اجراي اين پروژه شد.



اوقات شرعی
آب و هوا