+ 0 -
ADA

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

15 میلیارد تومان برای واحدهای صنعتی زلزله زده تخصیص یافت

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تخصیص 15 میلیارد تومان اعتبار برای احیای واحدهای صنعتی و تولیدی آسیب دیده ناشی از زلزله 7.3ریشتری 21 آبان سال گذشته استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس محمد شریعتمداری عصر پنجشنبه در جلسه ستاد رسیدگی به واحدهای صنعتی و تولیدی سرپل ذهاب كه با حضور مهندس بازوند استاندار كرمانشاه در فرمانداری شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد، افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی باید با کاهش بروکراسی اداری در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی زلزله زده گام بردارند.

وی اظهار داشت: مقدماتی برای بازسازی یا احیای واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شده که کافی نبوده است و باید با اتخاذ راهکار اصولی نسبت به احیای مجدد آن ها گام های اساسی برداشته شود.

مهندس شريعتمداري افزود: در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی امهال و استمهال 2 ساله تسهیلات در نظر گرفته شده که کافی نبوده و برخی واحدها نتوانسته اند در این زمینه اقدام کنند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت: برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی باید تصمیم هایی اتخاذ شود تا هرچه سریع تر به چرخه تولید بازگردند.

وی افزود: بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی زلزله زده در چارچوب مصوبه دولت و بخش دیگر در چارچوب قانون قابل حل است که در این خصوص اقدام لازم باید صورت گیرد.

مهندس شریعتمداری در ادامه اظهار داشت: تامین ارز واحدهای تولیدی زلزله زده نیز در هیات دولت مطرح و در رابطه با آن تصمیم گیری خواهد شد.

وی از بانک های عامل خواست با اتخاذ راهکار اصولی نسبت به پرداخت تسهیلات مورد نظر به واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب دیده ناشی از زلزله پارسال اهتمام بیشتری داشته باشند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: سرپل ذهاب در زلزله سال گذشته آسیب جدی دید و رفع مشکلات آن نیز نیازمند نگاه ویژه دولتمردان است.

مهندس شریعتمداری تصریح کرد: بدون تردید از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استفاده می شود و دولت نیز در این بخش تاکنون مصوبه های خوبی داشته است.

افتتاح 90واحد مسکونی آسیب دیده در زلزله، بازدید از شهرک صنعتی و انبار آهن آلات و عرضه مصالح ساختمانی، حضور در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در فرمانداری سرپل ذهاب و همچنين حضور در جمع صنعتگران و فعالان اقتصادي استان از جمله برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به کرمانشاه است.



اوقات شرعی
آب و هوا