نسخه آزمایشی
+ 0 -
ADA

جلسه

جلسه کمیته برداشت شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد‌.


فرماندار اسلام آباد غرب: تعیین زمان مناسب جهت برداشت گندم و غلات نقش مهمی در افزایش راندمان برداشت دارد .

حیدری فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب اظهار داشت: با توجه به سطح زیر کشت گندم و اهمیت برداشت مناسب این محصول، ضرورت تشکیل کمیته برداشت و هماهنگی بین ادارات در جهت برداشت مناسب و بدون نقص این محصول بسیار حائز اهمیت می باشد.
 حیدری در ادامه همکاری بین ادارات و اعضای کمیته برداشت در جهت خرید بموقع با کمترین زمان و تردد و امنیت بالا برای کشاورز را خواستار شدند.
 فرماندار اسلام آباد غرب ضمن اشاره به وقوع آتش سوزی در سطح مزارع شهرستان خاطر نشان کرد؛ بخشداران و مسئولین مراکز جهاد کشاورزی در خصوص اطفاء حریق و مهار آتش در مزارع کشاورزی شهرستان آمادگی لازم را داشته باشند وهمچنین با آموزش مردم و دهیاران و اطلاع رسانی به مردم هر روستا از طریق دهیار جهت تشکیل گروه اطفاء حریق در هرروستا اقدامات لازم صورت پذیرد، و اداره راه شهرستان هم نسبت به تیغه زنی حاشیه جاده های اصلی و جاد ه بین مزارع اقدامات لازم را انجام دهد.
 مهندس کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در ادامه به سطح زیر کشت محصولات زراعی اشاره وبیان کرد؛ در سالجاری ۵۰ هزار هکتاراز اراضی شهرستان زیر کشت گندم دیم، ۵ هزار هکتار گندم آبی، ۱۷ هزار هکتار جو دیم، ۲۵۰ هکتار جو آبی و ۱۴۵۰ هکتار کلزا رفته با عنایت به بارش نزولات آسمانی در سال زراعی جاری پیش بینی می شود ، امسال برداشت خوبی داشته باشیم.
 مهندس کریمی در پایان تصریح کرد: در این راستا به منظور سهولت در برداشت و فروش گندم ۶۱ دستگاه کمباین بومی و ۱۰۰ دستگاه کمباین مهاجر و ۱۰ مرکز خرید در نظر گرفته شده است. 



اوقات شرعی
آب و هوای اسلام آباد غرب